جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از کشف یک تن و 390 کیلوگرم انواع مواد مخدر و متلاشی شدن 23 باند قاچاق مواد افیونی در 9 ماهه گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدی گفت: در 9 ماهه گذشته، طی 3 هزار و 500 عملیات توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان، یک تن و 390 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.
وی افزود: در این مدت 23 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم و در حدود 4 هزار قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف 230 دستگاه خودروی سواری، پنج دستگاه کامیون کشنده و 39 دستگاه موتورسیکلت در این مدت خبر داد.
وی از افزایش توان پلیس مواد مخدر استان نسبت به سال‌های قبل خبر داد و بیان داشت: در این زمینه با اولویت قرار دادن موضوع مبارزه با مواد مخدر در سال جاری در 9 ماهه امسال، یک هزار طرح در سطح استان انجام دادیم که این طرح‌ها شامل پاکسازی نقاط آلوده، ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی استان می‌شود و نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
این مقام انتظامی با اشاره به جمع‌آوری تعداد 12 هزار معتاد خطرناک یادآور شد: معتادان جمع‌آوری شده به مراکز بازتوانی و کمپ‌های ترک اعتیاد ماده 16 معرفی شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی به اقدامات فرهنگی نیز اشاره و تصریح کرد: در این مدت کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر در  استان با حضور در مساجد، مدارس، کارخانجات و دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص تشریح عوارض سوء مصرف مواد مخدر سخنرانی و به حاضران آموزش‌‌های چهره به چهره اقدام کردند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.