مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگترین آزمایشگاه آب در استان افتتاح می شود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فیض‌الله پاسره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آب‌رسانی سالم به روستاییان از اهداف و اولویت‌های مهم آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد توجه به سلامت آب شرب روستاییان را مهم دانست و افزود: علاوه بر آزمایش‌های روزانه بر آب شرب مصرفی روستاییان بزرگترین آزمایشگاه آب در بین شرکت‌های آبفای روستایی را در استان عملیاتی کردیم که به زودی افتتاح خواهد شد.

پاسره بیان کرد: کار خدمات‌رسانی به روستاییان از سوی آب و فاضلاب روستایی استان متوقف نخواهد شد و همه تلاش خود را در راستای رفع مشکلات آب همه روستاهای استان به کار می‌گیریم.

وی به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 18 مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی و 7 پروژه تک روستایی برای رفع مشکلات آب مردم استان در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که این مجتمع‌ها نزدیک به 100 هزار نفر از جمعیت روستایی استان را تحت پوشش آبرسانی قرار می‌دهند، افزود: اعتبار مورد نیاز این مجتمع‌ها از محل منابع صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر 381 میلیارد ریال در حال انجام است.

این مسؤول با اشاره به مشکلات برخی از روستاهای استان تصریح کرد: این 118 روستای استان به دلیل صعب‌العبور و سخت‌گذر بودن کار آبرسانی به آنها دشوار و سخت است و مشکلاتی را برای این مناطق ایجاد کرده است.

پاسره با بیان این که آبرسانی به صورت سیار به این مناطق هزینه‌ بیشتری دارد، افزود: آب و فاضلاب روستایی استان با آبرسانی سیار مشکلات این روستاها را رفع کرده است.

این مسؤول در خصوص مشکل آب سرفاریاب گفت: 17 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای احداث تصفیه‌خانه این بخش در نظر گرفته شده است و به زودی مشکل آب این بخش رفع خواهد شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.