وزیر ارتباطات:

ارائه اینترنت به روستاها موجب رونق آنها می شود/ 1200 مركز كشاورزی در اولویت اتصال به اینترنت

از برنامه هایی که در دولت تدبیر و امید روی آن تاکید شده اجرای دولت الکترونیک و دولت همراه است.

راهی به جز دولت الکترونیک برای دستگاه هایی که در گستره جغرافیای کشور فعالیت می کنند، نداریم / امروز هوشمندسازی مدیریت مصرف آب مطرح استبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز جلسه دولت الکترونیک با محیط زیست و با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

محمود واعظی با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید به اجرای دولت الكترونیك و دولت همراه گفت:اجرای این برنامه ها علاوه بر افزایش سرعت کار موجب صرفه جویی و نیز جلوگیری از فساد و جعل می‌شود.

وی با بیان اینکه راهی به جز دولت الكترونیك برای  دستگاه هایی كه در گستره جغرافیای كشور فعالیت می كنند، نداریم گفت: این خوشه از دولت الكترونیك دارای دامنه فعالیت به عرض جغرافیای كشور هستند و نیاز است با مخاطبان ارتباط منظمی داشته و یا در صدد آموزش باشند كه به نظر می رسد راهی جز هوشمند كردن فعالیت ها و دولت الكترونیك نداشته باشیم.

واعظی افزود: مساله آب فقط مختص ایران نیست و معضل آینده كشورها موضوع آب خواهد بود. امروزه هوشمندسازی مدیریت مصرف آب به عنوان یك برنامه اساسی مطرح است.

وی ادامه داد: دولت الكترونیك بدون این خوشه از فعالیت ها نمی تواند راه اندازی شود و زمانی‌که این خوشه در دولت الكترونیك آغاز به کار کند اهمیت آن بیشتر از پیش مشخص می شود.

واعظی با بیان اینکه روستاها نباید خالی از سكنه باشند و بر آبادی آنها در دولت تاکید شده است افزود: راه آبادانی روستاها آوردن اقتصاد به روستاها و رونق كسب و كارها روستایی است كه با بردن اینترنت و خدمات الكترونیكی به روستاها فكر می كنیم وزارت جهاد كشاورزی از قدرت مانور بالایی برخوردار می شود.

وی افزود: اگر وزارت كشاورزی ١٢٠٠ مركز كشاورزی خود در روستاها را اعلام كند، آنها را در اولویت برای اتصال به اینترنت قرار می دهیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: پیش از این نیز طی همكاری با وزارت بهداشت بیش از پنج هزار دفتر سلامت روستایی به ما اعلام شد كه تا پیش از دهه فجر همه آنها را برای برقراری سلامت الكترونیك به اینترنت مجهز می كنیم.

واعظی با بیان اینکه تاکتون بیش از ٢٠هزار روستا به اینترنت متصل شده‌اند گفت: مقرر شده تا پایان كار دولت همه روستاهای بالای ٢٠خانوار در كشور به شبكه اینترنت متصل شوند كه انجام آن اقدام خوبی برای خدمات رسانی به روستاها است.

وی در پایان گفت: در دو سه سال گذشته همه زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار شده است و باید بتوانیم در فاز نخست دولت الكترونیك كه در دهه فجر از آن رونمایی می شود، خوشه كشاورزی، محیط زیست و آب، پررنگ تر ظاهر شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار