ریيس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از مباحث عمده ای که ما در برنامه سلامت جوانان دنبال می کنیم، توانمندسازی جوانان 18 تا 29 سال در راستای ترویج ازدواج سالم است.

گلایل اردلان ریيس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت در همایش "ترویج ازدواج آسان، مناسب و تحکیم بنیان خانواده که صبح امروز در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: اداره سلامت جوانان در سال 92 با توجه به رویکرد نیاز جامعه و عدم پرداختن به مشکلات سلامت جوانان در دفتر سلامت جامعه، خانواده و مدارس تاسیس شد که برنامه جامع عملیاتی در سال 95 برای سلامت جوانان تنظیم کرده ایم.

وی بیان کرد: یکی از مباحث عمده ای که ما در برنامه سلامت جوانان دنبال می کنیم، بحث توانمندسازی جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال، در راستای ترویج ازدواج سالم است که باید بتواند باعث ارتقای سلامت جسمی، معنوی، روانی و اجتماعی زوجین شود.

ریيس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت تاکید کرد: موضوع دوم در برنامه سلامت جوانان، مراقبت از جوانان در کانون های تجمعی مانند دانشگاه ها، پادگان ها و جوانان حاشیه شهرها است که با کمک مسئولان مربوطه توانستیم بسته خدمت به جوانان را تدوین و به مرحله اجرا درآوریم.

وی بیان کرد: بحث ارتقای سلامت تغذیه ای جوانان در بوفه مدارس و در دانشگاه ها به همکاری دفتر بهبود تغذیه مربوط است که در موضوع بسیار مهم پیشگیری از رفتار مخاطره آمیز در جوانان، بر روی هفت رفتار در حال فعالیت ‌هستیم.

اردلان تصریح کرد: در موضوع کمپین ازدواج سالم، موضوعاتی مطرح بود که گاهی کارهای تیمی، با مشکلاتی همراه است که امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه بتوانیم این کمپین را به نحو مطلوب اجرا کنیم.

ریيس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت تاکید کرد: در کارگاه های آموزشی ازدواج راهنمای آموزشی برای اساتید در خصوص داریم در رابطه با نکاتی که باید جوان بیاموزد، اجرا کند، کارهای تیمی و چیزهایی که باید در جامعه باشد، پرداخته می شود.

اردلان گفت: در کارگاه های ازدواج چالش هایی که جوان برای ازدواج در کشور با آن مواجه هستند با مشاوره و هم اندیشی حل نموده تا جوانان با امنیت خاطر در این حوزه گام بردارند.

وی اشاره کرد: مطابق ابلاغیه مقام معظم رهبری، مبنی بر تسهیل ازدواج آسان مناسب و سالم است که نیازمند، همکاری مسئولان مربوطه است و از حمایت حوزه هایی که  خدمت به جوانان ارائه هستند بهره مند شویم.

ریيس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت تصریح کرد: ما در سال های گذشته تلاش گسترده در جهت تعامل با وزارت بهداشت و جوانان، داشته ایم، همچنین شرکت در جلسات ساماندهی امور جوانان، راه اندازی کمیته اجرایی سلامت جوانان، تهیه تفاهم نامه با حوزه علمیه مشهد در راستای استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی در بحث پکیج های آموزشی به جوانان، شناسایی ظرفیت های موجود در دستگاه ها، فراخوان به دانشگاه ها در خصوص جلب مدرس در حوزه آموزش به جوانان، مورد توجه است.

اردلان افزود: برگزاری کارگاه ها، سمینار ها، هماهنگی با صداوسیما در جهت دعوت از اساتید برای کاهش سن ازدواج و رواج ازدواج سالم، هماهنگی با معاونت فرهنگی دانشجویی در زمینه شناسایی کانون های فرهنگی، بهره مندی از جوانان مستعد در دانشگاه ها، برگزاری مباخث پرسش و پاسخ در زمینه ازدواج و موانع آن و برگزاری کارگاه های تئاتر فیلم در خصوص ازدواج سالم از برنامه های پیش رو و در دست اقدام است.

وی یادآور شد: تمرکز بر موضوعات مربوط به اعتیاد، بیماری های روانی، چاقی و اضافه وزن، مکمل‌یاری به دلیل کمبود ویتامین D، ارائه خدمات دهان و دندان که متاسفانه 56 درصد گروه مورد بررسی در جوانان در دانشگاه ها دارای دندان های پوسیده هستند، تمرکز بر موضوع تلفات ناشی از سوانح که بیش ترین آمار تلفات را در جوانان به خود اختصاص می دهد، مورد توجه است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار