جمعی از مسئولین و مدیران شورای ولایتی افغانستان با نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

اقدامات تروریستی هیچ ارتباطی با آموزه‌های دین اسلام ندارد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جمعی از مسئولین و مدیران شورای ولایتی کشور افغانستان امروز (یکشنبه 12 دی ماه) با جلال محمود زاده و جلیل رحیمی جهان آبادی از نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمودزاده در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و مثبت جمهوری اسلامی ایران با افغانستان نسبت به توسعه  گسترش این روابط ابراز امیدواری کرد.

وی در ادامه با تأکید بر پیوندها و علایق تاریخی دو ملت از گسترش و توسعه همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه تبادلات علمی – فرهنگی و پارلمانی استقبال کرد و گفت: اشتراکات فراوان موجود در دو کشور اعم از اشتراکات دینی، زبانی و فرهنگی، ظرفیت و بستر مناسبی برای ارتقای همکاری‌های دو کشور گشوده است.

محمودزاده سپس به اوضاع کنونی جهان اسلام و تلاش دشمنان برای دامن زدن به اختلافات مذهبی اشاره کرد و افزود: وحدت میان شیعه و سنی از ضروریات امت اسلامی است و ما به طور جدی در جهت تحقق و ارتقای این مهم در راستای اعتلای جهان اسلام تلاش می‌کنیم.

این نماینده اهل سنت مجلس در ادامه با اشاره به تحرکات گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف گفت: رشد تفکرات افراطی و تکفیری در منطقه و گسترش دامنه فعالیت گروه‌های تروریستی نتیجه سیاست‌های استعمالی کشورهای غربی و کمک‌های مالی همپیمانان منطقه‌ای آنان است.

وی همچنین ضمن محکوم کردن اینگونه اقدامات خاطر نشان کرد: اقدامات تروریستی که امروز با نام اسلام توسط گروه‌های تروریستی شکل می‌گیرد هیچ ارتباطی با آموزه‌های دین مبین اسلام به عنوان دین رحمت و دوستی و پیوند ادیان آسمانی ندارد.

مسئولین و مدیران شورای ولایتی کشور افغانستان نیز در این دیدار خاطر نشان کردند ایران کشوری با ثبات در منطقه است که نقش موثری در ایجاد آرامش و امنیت در منطقه دارد و افغانستان با درک این واقعیت، خواهان افزایش نقش‌آفرینی ایران در معادلات منطقه‌ای است.

این گروه افزودند: دو کشور از قابلیت‌های بالایی برای توسعه و گسترش همکاری‌های فیمابین برخوردار هستند که باید با مساعی مقامات دو کشور اساتید و نخبگان ایران و افغانستان از آنها به نفع دو ملت و منطقه استفاده کرد.

این گروه در پایان با ابراز خرسندی از دیدارشان از جمهوری اسلامی ایران از افزایش رفت و آمدهای میان دو کشور استقبال کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار