رئیس شورای اسلامی شهر داران گفت: به صاحبان ساختمان هایی که در بافت فرسوده شهر قرار دارند بین ۱۸ الی ۲۰ میلیون تومان وام ۴درصد پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر براتی رئیس شورای اسلامی شهر داران  از اتمام مرحله دوم عملیات آسفالت تعدادی از کوچه های سطح شهر با مشارکت اهالی آن ها خبر داد و اظهار کرد:  سایر شهروندان مستقر در کوچه ها نیز می توانند پس از اخذ انشعاب فاضلاب به شهرداری مراجعه نمایند تا برای مرحله بعدی در نوبت قرار گیرید.
وی با بیان این که در صورت مساعد بودن هوا انجام عملیات آسفالت در سال جاری ادامه می یابد، عنوان داشت: شهرداری مصمم است در اولین اولویت آسفالت خیابان ها و معابر شهر را به اتمام برساند تا سایر وظایف در حوزه خدمات شهری، امور فضای سبز، اقتصاد شهری، حمل و نقل و ترافیک با شرایط مطلوب تری ادامه یابد.
براتی از انعقاد قرارداد مشارکت  با بخش خصوصی در رابطه با توسعه و تکمیل محوطه ترمینال شهر داران خبر داد و افزود:  اجرای این مصوبات در ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری نقش مهمی  داشته و ساختمان ترمینال را از فرسایش و استهلاک بیشتر رها  می سازد.
وی زمان انجام تعهدات طرف مقابل را حداکثر تا آذر ماه سال آینده اعلام کرد و ادامه داد:  بر اساس مفاد قرارداد،  سهم شهرداری از مشارکت و فروش بخشی از ترمینال صرف احداث ساختمان جدید ترمینال در ضلع شمالی محوطه می شود که نقشه مدرن و مناسب آن توسط شهرداری ارایه خواهد شد، و تا زمان تکمیل و تحویل ترمینال جدید، محل فعلی ترمینال در اختیار شهرداری قرار دارد.
رئیس شورای شهر داران هم چنین ساخت حمام عمومی جدید جنب ترمینال برای دسترسی مسافران از تعهدات طرف مقابل این  قرار داد برشمرد و گفت:  در دو نقطه دیگر شهر نیز مکان های مناسبی برای ساخت حمام عمومی تعیین شده که با اختصاص اعتبار لازم در بودجه سال ۹۶ اقدام لازم برای ساخت حمام با دسترسی مناسب برای شهروندان انجام می شود.
براتی در بخش پایانی اظهارات خود از اعطای وام به بافت های فرسوده شهرستان خبر داد و افزود: به صاحبان ساختمان هایی که در بافت فرسوده شهر قرار دارند بین ۱۸ الی ۲۰ میلیون تومان وام ۴ درصد پرداخت می شود.
 وی یاد آور شد: ساختمان هایی که مساحت کمتر از ۲۰۰ متر مربع دارند، عرض معابرشان کمتر از ۶ متر است و دارای بناهای ناپایدار و فاقد سازه هستند جز بافت فرسوده به حساب می آیند که بر اساس این شاخص‌ها منازل ضلع جنوبی شهر که غالبا پایین تر از خیابان شریعتی هستند در این دسته قرار می گیرند.
رئیس شورای اسلامی شهر داران خاطر نشان کرد: شهرداری در حال توافق و عقد قرارداد با اداره آب و فاضلاب جهت  لکه گیری معابر و ترمیم ترانشه ها می باشد که به زودی این عملیات آغاز خواهد شد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.