شهردار سمنان با انتقاد از عدم توجه به بافت تاریخی و فرسوده این شهر در گذشته گفت: بافت تاریخی سمنان در گذشته مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان حسین موسوی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان سمنان در سالن جلسات فرمانداری سمنان اظهار داشت: عدم توجه به بافت فرسوده و تاریخی سمنان در دهه‌های گذشته و اقدامات موردی و سلیقه‌ای و کوتاه‌مدت در این زمینه مشکلات فراوانی را برای مردم و مسئولان سمنان به وجود آورده است.
 
وی با اشاره به لزوم توجه ویژه با بافت تاریخی شهر سمنان برای رونق گردشگری افزود: ما باید به بافت تاریخی و فرسوده سمنان به‌عنوان یک فرصت نگاه کنیم و به‌ویژه توسعه گردشگری شهری را در این زمینه مدنظر قرار دهیم.
 
شهردار سمنان لازمه حضور گردشگر در مرکز استان سمنان را احیای هرچه سریع‌تر بافت تاریخی شهر سمنان دانست و با اشاره به لزوم توجه به توسعه گردشگری این شهر به‌عنوان اولویت اصلی عنوان کرد: باید از ظرفیت بافت تاریخی شهر سمنان بهره گرفته و این ظرفیت مهم در راستای توسعه گردشگری شهری در این شهر مورداستفاده قرار گیرد.
 
نماینده وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه با تبیین و تشریح سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد گفت: این سند بر اساس ماده 16 قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تنظیم‌شده است.
 
فرهاد نوروزی با اشاره به اینکه این سند راهبردی باهدف جلب همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های ذی‌ربط در فرایند بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری اجرا خواهد شد تأکید کرد: ستاد بازآفرینی شهری تجربه موفقی را در دیگر استان‌های کشور و دیگر کشورها به همراه داشته است.
 
به گفته وی، باید زمینه برای بازآفرینی شهرهای کشور بر اساس معیارهای معماری ایرانی ـ اسلامی فراهم شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.