همدان؛

حمايت از مشاغل‌خانگي با تسهيلات در استان

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي همدان گفت: از ابتداي آغاز طرح مشاغل‌خانگي 37 هزار و 456 مجوز مشاغل‌خانگي در استان همدان صادر شده است.

حمايت از مشاغل‌خانگي با تسهيلات در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد توصيفيان اظهار کرد: از ابتداي طرح مشاغل‌خانگي 560 هزار و 739 ميليون ريال تسهيلات به 13 هزار و 352 نفر از طريق شبکه بانکي استان پرداخت شده است.

وي با اشاره به اينکه هر ساله تعداد رشته‌هاي مشاغل‌خانگي توسط ستاد ساماندهي و حمايت از اين مشاغل تعيين و به استان‌ها ابلاغ مي‌شود، افزود: در سال‌جاري 303 رشته مشاغل‌خانگي مصوب شده است.

توصيفيان با بيان اينکه مجوزهاي مشاغل‌خانگي به دو صورت مستقل و پشتيبان صادر مي‌شود، خاطرنشان کرد: افراد داراي مجوز مستقل به صورت انفرادي فعاليت مي‌کنند و افراد داراي مجوز پشتيبان افرادي را تحت پوشش خود قرار مي‌دهند و مسؤوليت تهيه مواد اوليه و فروش محصولات را به عهده دارند.

وي يادآور شد: با توجه به ظرفيت بالاي استان همدان در توليد برخي از رشته‌هاي مشاغل‌خانگي از جمله توليد ترشيجات و مربا، پرورش قارچ خوراکي، قاليبافي، سفال و سراميک، منبت و معرق دستگاه‌هاي متولي بايد اهتمام بيشتري در شناسايي و معرفي افراد پشتيبان داشته باشند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان همدان بيان کرد: صاحبان مجوزهاي مشاغل‌خانگي از جمله پشتيبان‌ها مي‌توانند از مزايايي مانند استفاده از بازارهاي محلي، معافيت از عوارض اداري و تجاري، عدم نياز به تغيير کاربري مسکوني و استفاده از تسهيلات بانکي ارزان‌قيمت که در قانون آمده، بهره‌مند شوند.

وي با اشاره به اينکه قانون ساماندهي و حمايت از مشاغل‌خانگي با 12 ماده و 6 تبصره در سال 1389 پس از تأييد شوراي نگهبان به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است، تصريح کرد: منظور از مشاغل‌خانگي آن دسته از فعاليت‌هايي است که با تصويب ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل‌خانگي، توسط اعضاي خانواده در فضاي مسکوني بدون مزاحمت و ايجاد اخلال در آرامش واحدهاي مسکوني همجوار شکل مي‌گيرد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.