مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان از مردم خواست تا مواد غذایی بدون شناسنامه و برچسب تولید نمایانگر تولید کننده، واحد توزیع و پروانه ساخت و بهداشتی خریداری نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرهاد صفدری ، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: برخی از مواد غذایی از جمله کلوچه، کیک، نان و دوغ بدون برچسب و مشخصات در برخی از سوپرمارکت ها عرضه می شود که نوع و کیفیت مواد اولیه و شرایط تهیه آنها مشخص نبوده و شرایط فرآوری و تولید این موادغذایی نیز تحت کنترل بهداشت نیست.

وی افزود: تشدید نظارت های بهداشتی و بازرسی های شبانگاهی بر عرضه مواد غذایی به منظور ارتقای سطح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در دستور کار بهداشت است و هدفگذاری این برنامه ،کنترل مواد غذایی فاقد مشخصات است.

صفدری بیان کرد: بخش قابل توجهی از سوپرمارکت ها و مراکز مشابه اقدام به عرضه مواد غذایی می کنند ازاین رو تشدید نظارت از هدفگذاری های جمع آوری و کنترل سطح عرضه این مواد غذایی است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان بیان داشت: عرضه نان در پلاستیک های بدون برچسب و مشخصات و یا دوغ با عنوان محلی که مجوز بهداشتی و پروانه بهداشت ندارند می تواند سلامت مردم را تهدید کند در نتیجه شهروندان باید از داشتن مجوزهای بهداشتی این فراورده ها در هنگام خرید مطمئن شوند.

وی گفت: مشارکت مردم در جلوگیری ازعرضه ناصحیح مواد غذایی و شیوه نادرست تولید آنها که بدون نظارت و رعایت شرایط بهداشتی وارد بازار می شود نقش زیادی دارد تا شاهد عرضه مواد غذایی سالم و بهداشتی باشیم.

صفدری در ادامه با اشاره به وجود ویترین های دخانیات در برخی سوپرمارکت ها اظهار کرد: در برخی مغازه ها ، این ویترین ها به صورت جذاب در سوپرمارکت ها قرار گرفته و پاکت های سیگار برروی آن ها نمایش داده می شود.

این مسئول بهداشت خوزستان ادامه داد: کارشناسان بهداشت در تمام نظارت ها در سطح عرضه، اخطار جمع آوری این تصاویر را در دستورکار قرارداده اند و امید است صاحبان صنف قبل از اینکه بازرسان بهداشت محیط مراجعه کنند به صورت خودجوش این ویترین ها را جمع آوری کنند.

وی گفت: همچنین مراکز فروش ادوات قلیان که در ویترین های لوکس در معرض دید عموم قرار داده می شود که همراه با تبلیغ و جلب توجه مردم است و مصداق تخلف محسوب می شود.
صفدری اظهار کرد: در این حوزه نیز اخطار داده شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۷ دی ۱۳۹۵
درصورت تکرار حریمه سنگین کنید
آخرین اخبار