رییس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از تصویب بودجه اختصاصی دولت برای توسعه مراکز پیش دبستانی و جذب کودکان مناطق محروم و روستایی تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون ریال به استان اصفهان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،"نسرین باباپور" در آیین گشایش پایگاه سنجش سلامت آموزش و پرورش کاشان افزود: بیش از 14 نهاد اقدام به تاسیس مراکز پیش دبستانی می کنند که با توجه به اهمیت آموزش های دوران کودکی، نیازمند مدیریت یکپارچه است .

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اظهار داشت: براساس دستور معظم له ، وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مهد کودک، دوره پیش دبستانی تا دانشگاه است.

به گفته وی،  مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون مدیریت چند گانه آموزش کودکان 4 و 5 ساله را پایان دهد و به آموزش و پرورش  بسپارد.

رییس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان  تصریح کرد: نهادینه کردن هویت ایرانی و اسلامی کودکان، توانمندسازی منابع انسانی، حفاظت از محیط زیست، توانمندسازی کودکان و اولیای آنها از جمله اهداف کیفی دوره پیش دبستانی است که کلیات آیین نامه اجرایی آن در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

باباپور، سلامت جسمی و روحی دانش آموزان را یکی از ضرورتهای آموزش دانست و گفت:هدف از پایگاه های سنجش سلامت ، انجام مداخلات به هنگام است که امیدواریم به مرور زمان بتوانیم اینگونه مداخلات را در سنین پایین تر در میان دانش آموزان عملیاتی کنیم تا کیفیت فرآیند آموزش بهبود یابد.

وی اظهار داشت: اجرای پروژه کوئین از دیگر  طرح هایی است که ارائه آموزش های لازم به مربیان پیش دبستانی،آنها بتوانند مهارت های زندگی را به کودکان آموزش دهند تا اهداف آموزش و پرورش را برای پرورش شهروندان سالم و بانشاط  تحقق بخشیم.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار