اصفهان؛

بازنشستگی سالانه 200 فرهنگی در کاشان یک تهدید نظام آموزشی است

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: هر سال 200 نفر از جامعه فرهنگی این شهرستان بازنشسته می شوندکه با توجه به تخصصی بودن آموزش ابتدایی، یکی از تهدیدهای نظام آموزشی است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود خدمتی،  در نشست سالانه معاونان آموزش ابتدایی مناطق 40 گانه استان اصفهان در کاشان افزود: آموزش و پرورش کاشان با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه دوران کودکی، مهمترین و کلیدی ترین بخش عمر انسان محسوب می شود افزود :اگر قرار است برای اهداف توسعه ای کشور برنامه ریزی شود باید از کلاس درس و مدارس ابتدایی شروع کرد.

به گفته وی، بیش از 31 هزار نفر از مجموع 55 هزار دانش آموز شهرستان کاشان، بیش از 31 هزار در مدارس دوره ابتدایی شاغل به تحصیل هستند که در گستره ای به وسعت یک صد کیلومتر با خدمت رسانی نیازمند برنامه ریزی و توجه خاص توزيع شده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان، در ادامه با اشاره به برگزاری نشست سالانه معاونان آموزش ابتدایی گفت :ضرورت موفقیت در نظام های آموزشی، تحول متولیان و حرکت روبه جلو می باشد که فناوری های مدرن اطلاعات و ارتباطات بر اهمیت این نو شدن و پویایی افزوده است.

خدمتی تصریح کرد :تاریخ و تمدن ایران، شاهد بر این است که مردم ایران همیشه از فرصتها به خوبی استفاده کرده و حتی تهدیدها را به نقطه شروع یک موفقیت تبدیل کرده است.

وی اظهارداشت : ارزش علم و دانایی به میزان تاثیر و تغییر سازنده ای است که در جامعه انسانی ایجاد می کند بنابراین تحول در برنامه های آموزشی و روش تدریس یک ضرورت است.

به گفته وی، علم، خلاقیت و کارگروهی از جمله شاخص هایی مشهود در آثار تاریخی و تمدنی است که امروز می تواند در جهت تغییر و پیشبرد جامعه به ویژه در نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است :نشست سالانه معاونان آموزش ابتدایی مناطق 40 گانه آموزش و پرورش استان اصفهان به مدت دو روز در کاشان برگزارشد.

اجرای کارگاه آموزش برنامه ریزی و مدرسه محوری، کارگاه آموزش برنامه ریزی سالانه، تجلیل از کارشناسان پیشکسوت آموزش ابتدایی، میزگرد فرصتها و چالش های آموزش ابتدایی در مناطق استان اصفهان و دیدار از آثار تاریخی کاشان و نراق از جمله برنامه های این نشست بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار