مسائل و مشکلات اجرای آرای مراجع تشخیص حل اختلاف قانون کار و تامین اجتماعی استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در ديدار با مسئولان تامين اجتماعي و دادستان اصفهان ملاک و معیار انتخاب نمایندگان بخش خصوصی در هیات های حل اختلاف قانون کار و تامین اجتماعی و مالیاتی را صدور رای صحیح و کارشناسی شده برشمرد و گفت:نمایندگان باید بر اساس قانون و تشخیص حق آرای خود را اعلام کنند.

وی از برگزاری نشست سالانه نمایندگان اعضای هیات حل اختلاف کارگری و کارفرمایی، مالیاتی و تشخیص مطالبات تامین اجتماعی در اتاق اصفهان خبر داد و گفت: در این نشست ها مسایل و موارد که در هیات ها چالش برانگیز است به اطلاع اعضا رسیده می شود تا راهکارهای عملیاتی برای برطرف شدن مسایل ارایه شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان هم در ادامه با اشاره به اهمیت هیات ها و شوراهای حل اختلاف به عنوان مراجع شبه قضایی گفت:احکام هیات های حل اختلاف مانند احکام مراجع قضایی است و لازم الاجراست .

حسن رحیمی تاکید کرد:دستورالعمل‌های صادره از سوی دوایر دولتی نباید با اصل قانون متضاد باشد و قاضی بر اساس قانون رای خود را در هیات حل اختلاف صادر می کند.

وی افزود:در هیات‌های حل اختلاف نباید نگاه دلسوزانه حکمفرما باشد زیرا حقوق دولت و حقوق سازمان تامین اجتماعی و کارفرما به دلیل وجود این نگاه پایمال می شود.

دادستان اصفهان نظارت بر کارگاههای مشمول بیمه را وظیفه سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت:بازرسی دقیق سازمان می تواند از ایجاد تعهدات غیر منطقی بر دوش سازمان و دولت جلوگیری کند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در این جلسه گفت:در برخی از آرای صادر شده هیات حل اختلاف قانون کار کارگاهها مشمول قانون کار نیستند و منازل مسکونی به عنوان محل کار معرفی شده است.

علی اصغر دادخواه از اجرای قطعی و لازم الاجرای آرای هیات حل اختلاف قانون کار و تشخیص تامین اجتماعی در استان خبر داد.

نیرومند، معاون روابط کار اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این جلسه خواستار اجرای کامل آرای هیات حل اختلاف توسط اداره کل تامین اجتماعی شد و گفت:برخی از آرای صارد شده مراجع تشخیص حل اختلاف قانون کار و تامین اجتماعی از سوی تامین اجتماعی تفکیک می شود.

مرتضی سلیمی، عضو کمیسیون پشتیبانی اتاق اصفهان در این جلسه از استقلال قانونی هیات‌های حل اختلاف قانون کار و تامین اجتماعی خبر داد. 


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.