اصفهان؛

سه بزرگراه در استان اصفهان به آزاد راه تبدیل می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تبدیل سه بزرگراه این استان به آزاد راه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به نقل از حجت الله غلامی اعلام کرد: بزرگراه های ' اصفهان - دلیجان ' ، ' اصفهان - ایزدخواست - شیراز ' و همچنین ' بادرود - اردستان - نایین ' در استان اصفهان با مشارکت بخش خصوصی به آزاد راه تبدیل می شود.
وی میزان اعتبار این سه طرح را 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
بزرگراه معبری است دوطرفه و دارای حفاظ میانی با تقاطع‌های نامحدود و تقاطع‌های همسطح محدود و همچنین کنترل دسترسی که عملکرد اصلی آن برقراری ارتباط سریع بین مناطق و نواحی عمده شهری است.
تفاوت بزرگراه با آزادراه در این است که آزادراه هیچگونه تقاطع همسطحی ندارد و ورود و خروج از آن محدود می‌ باشد و معمولاً در خارج از شهرها ساخته می‌ شود.
شهرستان اردستان با 45 هزار تن جمعیت در 118کیلومتری شمال و نایین با 40 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
همچنین دلیجان در فاصله 170 کیلومتری اصفهان و در استان مرکزی واقع است.
ایزدخواست نیز در استان فارس و در فاصله 160 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در عین حال گفت: از 300 میلیارد تومان اعتبارات استانی وملی مصوب به این اداره کل، تنها 120 میلیارد تومان تخصیص یافته که این مبلغ در استان اصفهان برای انجام پروژه های عمرانی بسیار ناچیز است.
مدیرکل راه وشهرسازی مشارکت بخش خصوصی را در انجام پروژه های عمرانی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: واگذاری پروژه های کلان استان به بخش خصوصی و مشارکت با دستگاههای مربوطه این اداره کل را به جایگاهی رسانده که بتواند فراتر از اعتبارات استانی و ملی قدم بردارد.
وی از کنارگذرشرق و کنارگذر غرب اصفهان به عنوان پروژه های کلان راهسازی در این استان نامبرد و افزود: عملیات احداث قطعه یک و2 آزاد راه شرق اصفهان پس از هشت سال توقف و با مشارکت 70درصدی بخش خصوصی با اعتبار 320 میلیارد تومان از سر گرفته شده است و 14 کیلومتر آزاد راه غرب اصفهان نیز با اعتبار 140 میلیارد تومان تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
غلامی اضافه کرد: عملیات احداث بیش از پنج کیلومتر از ادامه این مسیر نیز آغاز شده است.
وی در خصوص پروژه های مسکن مهر استان نیز تصریح کرد: از 161 هزار واحد مسکن مهر شهری و 56 هزار واحد روستایی، 12 هزار واحد آن باقیمانده که تا پایان سال جاری این واحدها تکمیل و تعیین تکلیف خواهد شد.
وی گفت: در این راستا بیش از 40 سایت مسکن مهر برای انجام اقدامات آماده سازی تحویل شهرداری ها شده است و در این زمینه حدود هفت میلیارد تومان هزینه و به ارزش 12 میلیارد تومان نیز زمین به شهرداری ها تحویل شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه شهرسازی و معماری نیز از 107 شهر استان تاکنون طرح جامع 90 شهر ابلاغ شده و طرح های تفصیلی آنها نیز در حال تهیه است.
وی افزود: مابقی طرح ها نیز در شورای عالی شهرسازی و معماری و یا در شورای برنامه ریزی استان در حال پیگیری است.
غلامی خطاب به روسای راه وشهرسازی شهرستانها شهرستانهای استان گفت: انتزاع راهداری از بدنه راه و شهرسازی باعث شده تا بتوانیم برنامه ریزی و سیاست گذاری بیشتری در حوزه راه وشهرسازی داشته باشیم و شهرستانها در این راستا می توانند تمرکز بیشتری بر روی فعالیت های راه وشهرسازی داشته باشند و بناست با تفویض اختیارات داده شده به شهرستانها بسیاری از فعالیتهای ستادی به شهرستانها تفویض شود.
مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان از روسای شهرستانی خواست تا با تمرکز بیشتری بر روی برنامه ها وسیاست ها ، اهداف را دنبال کند.
وی اظهارکرد: به رغم فشارهای اقتصادی حاکم در کشور خوشبختانه سال 95 پروژه های عمرانی این اداره کل پیشرفت مطلوبی داشته است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار