رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا گفت: دو سوم گوشی‌های هوشمند آلوده هستند و در حملات پنهان از آن‌ها جاسوسی می‌شود.

دو سوم گوشی‌های هوشمند آلوده به نرم افزارهای جاسوسی هستند به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی نیک نفس رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا گفت : دو سوم گوشی‌های هوشمند آلوده هستند و در حملات پنهان از آن‌ها جاسوسی می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ضریب نفوذ موبایل در کشور در حدود 1.2 برابر شده است و طبق آمار در شهریور ماه امسال آمار کاربران تلفن های هوشمند در کشور 1.5 برابر افزایش یافته است.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا تصریح کرد: توسعه استفاده از ابزار های هوشمند علاوه بر فرصت های ایجاد شده آسیب های زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

سرهنگ نیک نفس اظهار کرد: زمانی که هدفمندسازی یارانه ها اتفاق افتاد بیشترین پرونده های جرم اقتصادی در کشور رخ داد و از آن به بعد نیز حرکت تصاعدی داشته است.
وی اضافه کرد: در سال 1392 در کشور 260 میلیون کارت بانکی در دست مردم داشتیم که این رقم در اواسط سال جاری به 340 میلیون کارت بانکی به دست مردم رسیده است.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا ناجا در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک به 50 میلیون ثبت نام در تلگرام از ایران رخ داده که از این تعداد در حدود 27 میلیون کاربر به صورت روزانه فعال هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار