مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس از اتمام عملیات کاشت اولین گلخانه هیدروپونیک تولید گل رز شاخه بریده پایه هلندی در مجتمع گلخانه ای 140 هکتاری این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شیخلو گفت: هم اکنون مرحله اول این طرح در 11 هزار و 200 متر مربع اجرا شده و زیر کشت رفته است.

وی با بیان اینکه در کاشت این گلخانه از 78 هزار پایه گل رز متشکل از 10 رقم متفاوت استفاده شده است، اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری این واحد گلخانه ای بیش از 60 میلیارد ریال بوده که 28 میلیارد ریال آن با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.

مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس یادآوری کرد: پیش بینی می شود در مرحله اول این واحد 1.5 میلیون شاخه گل رز تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسد.

شیخلو، ادامه داد: با توجه به محدودیت آب در کشور، جایگزینی کشت های گلخانه ای با کشت های سنتی از اولویت های دولت برای استفاده بهینه از منابع و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح است.

هم اکنون بزرگترین مجموعه گلخانه ای کشور با 105 قطعه گلخانه ای در منطقه آزاد ارس، محصولات گلخانه ای تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.