ارومیه؛

با سفیران سلامت در کارگاه آموزشی

کارگاه آموزشی برای ناظرین مراقب سلامت آموزش و پرورش در راستای تحقق خود مراقبتی در بین نوجوانان و اهمیت ویژه سفیران سلامت در مدارس به همت واحد بهداشت محیط و حرفه ای در سالن شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای گفت: خودمراقبتی شامل اقداماتی است آموختنی، آگاهانه و هدفمند که هر فردی برای خود و خانواده و دیگران انجام می دهد تا سالم بماند و ايجاد محيط كار سالم از طريق اجراي برنامه­های ارتقای سلامت در محل کار، خلق محيط فيزيكي و فرهنگ حمايتي و تشويق شیوه­ زندگی سالم با همکاری کارکنان و كارفرمايان از اهداف ماست.

مهندس علیزاده افزود: توانمندسازي جوامع مختلف از جمله مدارس، براي توسعه محيط‌هاي سالم بوده و براي تحقق اين هدف، شوراهاي شهري و روستايي و شوراياري‌ها خصوصا مدارس مي‌توانند نقش مهمي در جلب مشاركت اجتماع براي كنترل بر عوامل تعيين كننده سلامت داشته باشند که در این میان به نقش ارزنده دانش آموزان نوجوان می توان اشاره نمود.

در این کارگاه به موضوعات زیر اشاره شد: سلامت و خودمراقبتی و مهربانی، سلامت و تنفس، سلامت و حواس پنجگانه، سلامت و تغذیه، سلامت و احساسات و عواطف

لازم به ذکر است تعداد سفیران سلامت دوم متوسطه(دوم دبیرستان) 105 نفر در 7 مدرسه شهرستان می باشد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.