ارومیه؛

برگزاری کارگاه آموزشی سرگروه های درسی شمال آذربایجان غربی

کارگاه آموزشی سرگروه های درسی شمال استان با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این کارگاه اظهار کرد: گروههاي آموزشي به عنوان مجامع آموزشي ، پرورشي و پژوهشي با اين انديشه به وجود آمده اند كه ضمن برقراري تعامل و ارتباط سازنده بين دبيران و با جلب مشاركت آنان در فرآيند تعليم و تربيت ،‌ زمينه استفاده از تجارب و اطلاعات علمي ،‌ آموزشي و حرفه اي صاحبنظران و دبيران در رابطه با روش هاي تدريس ، تقويت زمينه تحقيق و پژوهش در زمينه بررسي مسائل و مشكلات آموزش و پرورش و در نهايت بهبود كيفيت آموزشي و پرورشي را فراهم آورند .

اردشیر سید سیاح با تبیین اهمیت کار سرگروه‌های آموزشی گفت: سر گروه‌ها به عنوان بازوان آموزشی با حضور در سر کلاس‌های درس و نظارت بر روند کار آموزشی در مدارس می‌توانند بر کیفیت‌بخشی آموزش بسیار موثر باشند.

قدیر محمدی ، معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش خوی نیز در این کارگاه ، سرگروه های درسی را رهبران آموزشی دانست که وظیفه هدایت معلمان را بعهده دارند.

وی در ادامه قلمرو گروه های آموزشی را مواردی چون مشارکت سرگروه های درسی در تحلیل پیشرفت تحصیلی ، طراحی پژوهش های کاربردی ، راهبری حرفه ای معلمان ونظارت بر عملکرد آنان ، مشارکت موثر در مستند سازی تجربیات موفق معلمان و مدارس (مدیریت دانش) و مشارکت در برنامه ریزی آموزشی مدارس دانست.

وی مهمترین وظیفه گروه های آموزشی دوره متوسطه را کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی -یادگیری براساس دو محور توانمندسازی معلمان و قویت و توسعه گروه های آموزشی دانست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.