مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز گفت: 200 میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی این شهر در راستای کاهش آلودگی هوا هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جلالی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با این میزان اعتبار 100 دستگاه اتوبوس یورو 3 این شرکت نوسازی شد.  
وی نقش ناوگان حمل و نقل عمومی در میزان آلایندگی هوای تبریز را ناچیز دانست و اظهار کرد: میزان ppm گازهای حاصل از مصرف سوخت در این ناوگان در ازای حجم آلایندگی موجود بسیار کم بوده و با نوسازی اتوبوس ها این میزان به صفر می رسد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز از فعالیت 33 دستگاه اتوبوس با سامانه مصرفی سوخت یورو 4 در شبکه حمل و نقل عمومی تبریز خبر داد و یادآوری کرد: سیاست کلی شهرداری تبریز نوسازی و تقویت تمامی سامانه حمل و نقل در زمینه کاهش آلایندگی صوتی، هوا و بار ترافیکی این شهر است.
جلالی ادامه داد: امسال شهرداری تبریز در ادامه سیاست های کلی خود در راستای کاهش آسیب های حمل و نقل درون شهری خود با صرف 330 میلیارد ریال اتوبوس های دوکابین خریداری و 65 دستگاه اتوبوس فرسوده از شبکه خارج کرده است.
وی پیوستن تبریز به 'باشگاه جهانی حمل و نقل عمومی سبز' را از دستاورد های مهم اجرای سیاست های کلی کاهش آسیب های حمل و نقل عمومی شهرداری تبریز دانست و گفت: 350 میلیارد ریال نیز برای خرید 20 دستگاه اتوبوس برقی توسط شهرداری تبریز هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز گفت: اتوبوس های برقی دارای ویژگی بدون ایجاد صدا و آلوگی بوده و تا پایان سال جاری با احداث ایستگاه های شارژ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
جلالی افزود: تبریز اولین شهر پیشگام در بهره مندی شاخصه های شهری ایده آل حوزه حمل و نقل در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای سیاست های کلی محیط زیست، توسعه حمل و نقل عمومی سبز و غیر فسیلی و افزایش تقویت زیرساخت های حمل و نقل همگانی به ویژه در میان کلانشهرهاست.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.