شهردار تبریز مطالبه شهرداری از اشخاص و بخش‌های مختلف دولتی را بالغ بر 1370 میلیارد تومان خواند و گفت: علی‌رغم این مطالبه، شهرداری تبریز، هر جا بارقه‌ای برای توسعه و آبادانی شهر متصور بوده، ورود پیدا کرده‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجفی، در نشست مشترک با معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، رئیس شورای اسلامی شهر و معاونان و مدیران شهرداری تبریز، با اشاره به این‌که شهرداری تبریز بالغ بر 1370 میلیارد تومان از دولت و اشخاص مطالبه دارد، اظهار داشت: از این میان، حدود 1200 میلیارد تومان مربوط به بدهی دستگاه‌های مختلف دولتی و 170 میلیارد تومان نیز مربوط چک های وصول‌نشده اشخاص است.

شهردار تبریز متذکر شد: در سه سال اخیر، شهرداری تبریز بدون چشم‌داشت در خصوص منافع سازمانی، نقش اصلی را متن مدیریت هماهنگ شهری داشته و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خاص خود را بی‌وقفه در خدمت توسعه شهر قرار داده است.
وی در عین حال، بر لزوم اتخاذ روش‌های موثر برای تحقق مطالبات شهرداری تاکید کرد و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کسب و‌کار و شرایط خاص اقتصادی در جامعه، پیگیری مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی، باید با تعریف مشوق‌ها و تسهیلات لازم، همراه باشد.

نجفی گفت: با وجود هزینه‌های چشمگیر و درآمدهای محدود اداره شهر، پیگیری مطالبات شهرداری از شهروندان باید با ملاحظه وضعیت اقتصادی جامعه باشد.

شهردار تبریز با بیان این که بخش قابل‌توجهی از این مطالبات شامل چک‌های وصول‌نشده است، متذکر شد: معاونت مالی و اداری، باید با تشکیل جلسات مستمر با شهرداری‌ها و حوزه‌های مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها، می‌تواند راهبردهایی را تعریف کند که چک‌های مورخه‌های آتی، با لحاظ برخی تخفیفات،  سریع‌تر از موعد مقرر وصول شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مدیریت هزینه‌ها و بهینه‌سازی منابع و امکانات تاکید کرد و افزود: برنامه‌و بودجه سال آینده، با لحاظ کاهش هزینه‌های اجرایی و تعریف بسترهای مشارکتی، طراحی شده و تحقق اهداف آن، نیازمند مدیریت محتوایی شهرداران مناطق است.

شهردار تبریز خطاب به شهرداران مناطق خاطرنشان کرد: فضای مساعدی را که با همکاری مدیریت استان و شورای محترم، قدر بدانید و فراتر از عادت‌های مدیریتی، اهداف تحول و توسعه مناطق حوزه خود را مد نظر قرار دهید.

نجفی با بیان این‌که مناطق تازه‌تاسیس 11 و 12 طبق پیش‌بینی‌های قبلی، رویکرد هوشمندسازی را به خوبی در پیش گرفته است، افزود: با ورود حوزه‌های دیجیتالی و مجازی به عرصه شهرسازی و عملیاتی شهر، نقش موثر کاهش اقدامات دستی در تکریم ارباب رجوع و تسهیل اداره شهر به خوبی مشخص خواهد شد؛ این رویکرد باید در یک برنامه زمان‌بندی، به سایر مناطق شهر نیز انتقال بیابد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار