کره‌جنوبی: ترامپ به جدی بودن تهدید هسته‌ای پیونگ‌یانگ واقف است

وزارت خارجه کره‌جنوبی از واکنش ترامپ نسبت به آزمایش قریب‌الوقوع جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای کره‌شمالی، استقبال کرد.

کره‌جنوبی: ترامپ به جدی بودن تهدید هسته‌ای پیونگ‌یانگ واقف است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه کره جنوبی امروز (سه‌شنبه)، از واکنش توییتری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، نسبت به آزمایش قریب‌الوقوع جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی، استقبال کرد.  

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در این خصوص اظهار داشت: هشدار آشکار ترامپ به کره شمالی نشان می‌دهد وی به‌خوبی از جدی بودن تهدید هسته‌ای پیونگ‌یانگ، آگاهی دارد. وی افزود: ترامپ هرگز سیاست تحریم را در برابر این کشور «منزوی»، کنار نخواهد گذاشت. 

  «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی، اعلام کرده بود این کشور در مراحل پایانی ساخت و آزمایش جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای خود قرار دارد.  دونالد ترامپ نیز در واکنش به سخنان کیم جونگ اون، در پیامی توییتری نوشت: کره شمالی اعلام کرد در آخرین مرحله تکمیل یک سلاح هسته‌ای قرار دارد و بُرد آن به آمریکا، می‌رسد؛ اما، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.  

 رئیس‌جمهور منتخب آمریکا سپس، پیکان انتقادش را به سوی چین نشانه رفت و از سران این کشور به‌دلیل عدم اتخاذ تدابیر مؤثر برای جلوگیری از توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ انتقاد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار