پیونگ‌یانگ درصدد تکمیل موشک‌های قاره‌پیمای خود برای هدف قرار دادن خاک آمریکا است.

موشکهای قاره‌پیمای پیونگ‌یانگ تا سال 2018 به خاک آمریکا می رسندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی؛ یک دیپلمات سابق کره‌شمالی در مصاحبه با یونهاپ، آژانس خبری کره‌جنوبی گفت: هدف اصلی پیونگ یانگ تکمیل تسلیحات هسته ای و نصب کلاهک هسته ای بر روی موشکهای بالستیک قاره پیما است تا با استفاده از شرایط تغییر قدرت در کره جنوبی و آمریکا، تا پایان سال 2017 و اوایل سال 2018 خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

"تائه یونگ هو"، سفیر سابق کره‌شمالی در انگلیس که به کره‌جنوبی پناهنده شد و هم اکنون در لندن زندگی می کند، افزود: کره شمالی هدف کوچک سازی تسلیحات هسته ای را پیش گرفته است تا به این وسیله موشک های بالستیک قاره پیمای خود به کلاهک هسته ای مجهز کند و با تکمیل آن تا پایان سال 2017 یا اوایل سال 2018 خاک آمریکا را هدف قرار دهد. پیونگ یانگ در حال حاضر به دنبال بهره بردن از تغییرات سیاسی در کره جنوبی و آمریکا است و توقف این رویه به پاسخ سئول و واشنگتن بستگی دارد.

وی با اشاره به سخنرانی سال نوی "کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی ادامه داد: اظهارات کیم حاکی از آن است که کره شمالی طراحی و ساخت موشکهای میانبرد خود را تکمیل کرده است و با آزمایش موشکهای بالسیتک قاره پیما روند تکمیل آنها را به پایان می رساند.

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی پیونگ یانگ اعلام کرد پنجمین آزمایش هسته ای خود را در دریای ژاپن انجام داده و آماده نصب کلاهک بر روی موشکهای بالستیک قاره پیما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار