مازندران موقوفاتی با قدمت 600 ساله دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه مردم و مسؤولان را در مقوله وقف و ترویج آن خواستار شد و گفت: این استان با پیشینه خوب تاریخی در اسلام موقوفاتی با سابقه ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله دارد.

وی با بیان اینکه گسترش عمل خداپسندانه وقف نیازمند حمایت علما و روحانیون در منابر و رسانه‌ها و خبرنگاران است، افزود: خبرنگاران و علما با معرفی این سنت خداپسندانه می‌توانند کمک بسیار خوبی به فرهنگ وقف کنند و با توسعه این عمل خیر بسیاری از کمبودهای موجود در حوزه‌های مختلف برطرف می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر اینکه در بخش ساماندهی مدیریت مساجد تلاش می‌شود تا شرایط به بهترین وجه ممکن برای نمازگزاران فراهم و از ظرفیت‌های موجود در آنها نیز برای بسط و گسترش فرهنگ وقف بهره‌گیری شود، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در اماکن متبرکه استان در گسترش فرهنگ اسلامی و دین به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران میانگین موقوفات جدید در کشور تا سال۸۸ را ۱۹۶ وقف اعلام کرد و گفت: از این تعداد 90 وقف جدید مربوط به مازندران بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.