ساری،

بازسازی 6 هزار متر مربع ساختمان موقوفه

بیش از 6 هزار متر مربع ساختمان موقوفه در مازندران تعمیر و بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نوروز رشیدی معاون بهره‌ وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیش از 6 هزار متر مربع ساختمان موقوفه در مازندران امسال بازسازی، نگهداری و تعمیر شده است.

وی افزود: سرمایه ‌گذاری در موقوفات یکی از نکات مهم در اجرای بهتر نیت واقف و کسب عواید از موقوفه به ‌شمار می‌ رود که در مازندران باید بیشتر برای این مسئله تلاش شود.

رشیدی با بیان اینکه موقوفات و بقاع متبرکه علاوه بر اینکه سرمایه معنوی و فرهنگی به‌ شمار می ‌روند در عین حال یک سرمایه اقتصادی نیز هستند، گفت: دیار علویان از ‌هزار و 222 بقعه متبرکه و امام‌ زاده میزبانی می‌ کند که یکی از استان ‌ها برتر در این حوزه به ‌شمار می ‌رود.

معاون بهره‌ وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به سرمایه ‌گذاری در موقوفات استان، افزود: ادارات اوقاف شهرستان ‌ها ابتدا زمین ‌های مستعد سرمایه‌ گذاری در سطح استان را شناسایی کرده و سپس به بنیاد توسعه عمران موقوفات که بازوی اجرایی اداره اوقاف نامیده می ‌شود، واگذار می‌ کند.

رشیدی با بیان اینکه بنیاد توسعه عمران موقوفات با مشارکت بخش خصوصی و یا با اعتبارات خود در موقوفات سرمایه‌ گذاری می ‌کند، گفت: سرمایه گذاری در موقوفات می ‌تواند به ‌صوت تجاری، مسکونی، خدماتی، کشاورزی برای افزایش بهره ‌وری باشد.

وی با بیان اینکه تعمیر و نگهداری موقوفات یکی از مسائل مهم و اساسی در حفظ موقوفات برای زنده ماندن نیت واقف است، افزود: موقوفات دارای درآمد برای تداوم درآمدزایی باید تعمیر و تجهیز شوند تا اجرای نیت واقف به‌ درستی صورت گیرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار