مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز ارسال و انتقال پیام توسط معلم صورت نمی گیرد و هم مرجع ها و هم شیوه ارسال برای دانش آموران و افراد جامعه متنوع و متکثر شده است.

شیوه های انتقال پیام در جامعه متکثر شده است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان،  محمد محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان روز سه شنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی (رشد) در کرمان اظهار داشت: اگر در گذشته انتقال دانش و تجربه براساس امکانات و ظرفیت ها بود، امروز به شکل ویژه ای تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: هر اندازه که بر دانش مان اشراف و باور داشته باشیم برای انتقال این دانش و باور باید با سلیقه، ذائقه و دانش روز با دانش آموزان صحبت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در اسناد بالادستی و اهداف کلان و خاص نظام تعلیم و تربیت هدف سعادت و کمال انسان است و بهترین بستر برای رسیدن به کمال و سعادت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است.

وی تاکید کرد: باید هماهنگی لازم را بین ارکان مختلف تعلیم و تربیت بوجود بیاوریم و از ابزار و امکانات مناسب برای انتقال دانش و خواسته هایمان استفاده کنیم.

محسن بیگی افزود: امروز نیازها از متن مدرسه و دانش آموزان برخاسته می شود و معلمان به عنوان افرادی که نیاز دانش آموزان را تشخیص می دهند در این حوزه نقش اثرگذار دارند.

وی گفت: مشارکت دانش آموزان و معلمان در تولید محتوای مورد نیاز بویژه با نگاه و ابزار جدید می تواند نقش بسیار موثری برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادی آموزش داشته باشد.

وی تاکید کرد: بسیاری از همکاران فرهنگی می توانند علم، خلاقیت و تجربه همکاران هم را به منصه ظهور برسانند و با دیگران به مشارکت بگذارند که گام بزرگی در ایجاد عدالت آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: امروز منابع درسی ما به صورت واحد از جایی الزاما و اجبارا به مدرسه تحمیل نمی شود و تولید محتوا با مشارکت فراگیر و همگانی ارکان مختلف آموزش و پرورش در مراحل یاددهی و یادگیری همراه است.

وی تصریح کرد: امروز معلمان بسیار علاقه مند هستند که بیشتر از دیگران در نشر علم و دانش و خلاقیت بتوانند فعالیت کنند که از کانال تولید محتوا و به مشارکت گذاشتن آن می گذرد و باید آن را به فال نیک بگیریم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: هفتمین جشنواره رشد در مهر ماه سال گذشته با ارسال شیوه نامه و رابطین جشنواره آغاز شد و خوشبختانه با بسترسازی مناسب با اقبال خوب مخاطبان مواجه شدیم.

حمیدرضا دعاگویی افزود: حدود سه هزار و 200 نفر در این جشنواره ثبت نام کردند و 2 هزار و 238 نفر آثار را به دبیرخانه استانی ارسال کردند.

وی تصریح کرد: آثار در پنج بخش توسط هفت نفر از کارشناسان، داوری و مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس سهمیه استان آثار 95 نفر از معلمان، 65 نفر از دانش آموزان، 12 اثر دانشجویان معلم و یک نفر از مدرسان به دبیرخانه کشوری ارسال شد.

وی افزود: در آیین اختتامیه کشوری در شهریور ماه حدود 10 اثر از کرمان جزو آثار برگزیده قرار گرفت.

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی (رشد) با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پژوهشکده تعلیم و تربیت کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار