باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

قیمت عتبات دانشجویی تهران اعلام شد/ مهلت نهايی كردن ثبت‌نام دانشگاهيان تا ۱۸ دی

جدول قيمت عتبات دانشگاهيان به تفكيك هر استان در حال آماده سازی است كه به زودی بعد از اعلام نهایی از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به اطلاع زائران خواهد رسيد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد زارع معاون اجرايی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان اظهار داشت: مهلت نهايی كردن ثبت‌نام عتبات ويژه زائران اصلی و ذخيره تا ۱۸ دی ماه در سايت لبيك تمديد شد.

وی افزود: زائران اصلی و ذخيره تا پايان روز شنبه ۱۸ دی ماه فرصت دارند با مراجعه به لينك نهايی كردن ثبت‌نام در صفحه اصلی سايت لبيك به آدرس samane.labbayk.ir  نسبت به نهايی كردن ثبت‌نام خود اقدام كنند.

زارع تأكيد كرد: عدم مراجعه زائران در موعد مقرر به سايت، به منزله انصراف از اعزام تلقی شده و از ميان ظرفيت‌های باقی مانده از ميان دانشگاهيانی كه در قرعه كشی انتخاب نشدند، فراخوان خواهد شد .

معاون اجرايی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: جدول قيمت عتبات دانشگاهيان به تفكيك هر استان در حال آماده سازی است كه به زودی بعد از اعلام نهايی از سوی سازمان حج و زيارت به اطلاع زائران گرامی خواهد رسيد.

وی در خاتمه اظهار داشت: اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات از بهمن ماه آغاز شده و تا ارديبهشت ماه سال ۹۶ ادامه خواهد داشت و در اين مدت بيش از ۱۶ هزار نفر از دانشگاهيان كشور راهی عتبات عاليات خواهند شد.

گفتنی است؛ متقاضيانی كه در قرعه كشی انتخاب نشده اند، از ۱۸ دی ماه می توانند با تماس يا مراجعه به دفاتر ستاد در استان محل تحصيل خود در سراسر كشور درخواست اعزام دهند كه در صورت ايجاد ظرفيت جديد به متقاضيان اطلاع رسانی خواهد شد.


*هزينه سفر عتبات برای دانشگاهيان از تهران اعلام شد

ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان، هزينه‌ سفر به عتبات عاليات به صورت زمينی و هوايی را از استان تهران اعلام كرد.

با توجه به اين تغيير، قيمت نهايی بر مبنای ارز شناور محاسبه خواهد شد و بر اساس قيمت روزانه ارز متغير خواهد بود.

حدود قيمت زمينی عتبات به عنوان نمونه از تهران، يك ميليون و 149 هزار و 150 تومان و قيمت هوايی از (ايستگاه تهران) يك ميليون و 820 هزار و 550 تومان است.

همچنين قيمت نهايی عتبات ساير استان ها نيز بر اساس فاصله ايستگاه پروازی و با توجه به دوری و نزديكی به مرز متفاوت است.

از 24 اسفندماه تا هفتم فروردين ماه 96 نيز با 15 درصد افزايش قيمت مواجه هستيم و زائرينی كه در اين ايام اعزام می شوند، باید قيمت ايام ويژه را واريز كنند.

هزينه فرزندان نيز طبق جدول زير محاسبه می شود:

 (از ايستگاه تهران)

كودكان زير 2 سال 10 درصد هزينه كامل (زمينی:193 هزار و 600 تومان) (هوايی: 260 هزار تومان).

كودكان 12-2 سال 85 درصد هزينه كامل(زمينی 930 هزار و 150 تومان) (هوایی 1 ميليون و 449 هزار و 150 تومان)، كودكان بالای 12 سال هزينه كامل.

قيمت عتبات بر اساس امكانات و درجه هتل ها در عراق متفاوت است و ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در تلاش است تا امكانات در خور و شايسته ای را در اختيار دانشگاهيان قرار دهد.

قيمت نهايی عتبات از سوی سازمان حج و زيارت و شركت شمسا به ستاد ابلاغ می شود و هزينه اخذ شده از زائران نيز به حساب شركت شمسا واريز خواهد شد.

اين هزينه شامل حمل و نقل، اسكان، ويزا و تغذيه زائران از شهر مبدا به كشور عراق و بالعكس است.

همچنين با تفاهم نامه ای كه بين ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بانك ملت منعقد شده است، مبلغ يك ميليون تومان تسهيلات قرض الحسنه در سفرهای زمينی و يك و نيم ميليون تومان در سفرهای هوايی در اختيار زائران دانشگاهی قرار خواهد گرفت، قيمت نهايی عتبات از ساير استان‌ها نيز به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار