مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۷.۸ درصد از مساحت استان تحت مدیریت ویژه زیست‌ محیطی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد خداپرست تصریح کرد: در حال حاضر ۷.۸ درصد از مساحت استان تحت مدیریت ویژه زیست‌ محیطی است و این در حالی است که میانگین مساحت تحت مدیریت در کشور ۱۱ درصد است.

وی از افزایش سطح مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل خبر داد و افزود: محیط ‌زیست استان در نظر دارد منطقه شکارممنوع انزان را به منطقه حفاظت‌ شده ارتقا دهد که این موضوع تدابیر حفاظتی منطقه را ارتقا خواهد داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل با اذعان به مساحت این منطقه که بالغ بر ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است، ادامه داد: سازمان مرکزی نیز پیگیر ارتقا این منطقه است.

به گفته خداپرست موافقت صنعت و معدن، منابع طبیعی و استانداری برای اجرای این مهم اخذ شده و در حال حاضر پرونده درخواست مجوز از سوی سازمان محیط‌ زیست کشور به وزارت صنعت و معدن ارجاع شده است.

وی افزود: با ارتقا این منطقه به منطقه حفاظت‌ شده مساحت مناطق حفاظت ‌شده استان به بیش از ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل در عین حال به ثبت منطقه شکارممنوع خروسلو در بیله سوار با مساحت ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اشاره کرد و گفت: محیط‌ زیست استان ثبت تالاب میل مغان را نیز در دستور کار دارد.

خداپرست تأکید کرد: ثبت این تالاب در مراحل نهایی است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به نتیجه قطعی برسد.

وی با اشاره به پیگیری ثبت درختان فسیلی شیخ احمدلو به عنوان اثر طبیعی ملی اضافه کرد: علاوه بر این طرح مدیریت اثر ملی سبلان و منطقه آق داغ خلخال نیز به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.