فرماندار شهرستان خلخال از جمع آوری واحدهای آلاینده محیط زیست در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، فریدون بابایی در جلسه ستاد گرامیداشت سالروز هوای پاک افزود: خلخال با هوای بسیار تمیز جز شهرهای تمیز و سبز جهان محسوب می شود و برای حفظ وضعیت موجود واحدهای آلاینده فعال در داخل شهر از جمله مکانیکی ها، تعمیرگاهها، نجاری ها، کارواش ها و واحدهای صنفی آلاینده محیط زیست را از مرکز شهر جمع آوری و در سه نقطه از بیرون شهر اسکان می دهیم.

وی گفت: برای دستیابی به اهداف زیست محیطی در خلخال همکاری شهرداری برای شناسایی و جمع آوری واحدهای صنفی آلاینده ضرورت دارد.

فرماندار خلخال همچنین با اشاره به ظرفیت های گردشگری این شهرستان اظهار کرد: برگزاری جشنواره های مختلف منطقه ای، استانی و ملی همچون جشنواره ماهیگیری با قلاب، قایقرانی در آب های خروشان و اسکی بر روی برف می تواند زمینه را برای معرفی جاذبه های گردشگری خلخال در تمام فصول فصل به گردشگران فراهم کند.

بابایی داشتن گواهی معاینه خودرو را برای همه خودروهای دولتی و شخصی در این شهرستان ضروری دانست و گفت: همه مسوولان دستگاه های اجرایی موظف به معرفی خودروهای در اختیار خود به مرکز معاینه فنی خودروهای سبک بوده و برای حمایت از این مرکز شهرداری خلخال حق دریافت عوارض از مرکز معاینه فنی خودروهای سبک را ندارد.

وی با بیان اهمیت معاینه فنی خودروها در پیشگیری از آلایندگی هوای شهر برای گازرسانی به مرکز معاینه فنی خودروهای خلخال قول مساعد داد.

وی افزود: برغم پاک بودن هوای خلخال کوچک ترین غفلت از آلایندگی های هوا می تواند این شهر را دچار آلودگی های ناخواسته زیست محیطی کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.