مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی از افزایش 24 درصدی کمک خیران به مراکز نیکوکاری آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دشتی با اعلام این خبر گفت: خیران مراکز نیکوکاری آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 103 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است.
وی خبر داد: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش مهمی در سرعت بخشی کمک به نیازمندان داشته است، زیرا این مراکز کمک‌های مردمی را در اسرع وقت جمع‌آوری کرده و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.
وی افزود خیران مراکز نیکوکاری استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 103 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است.
دشتی بیان کرد: اکنون 54 مرکز نیکوکاری فعال با محوریت مساجد در سطح استان وجود دارد و این مراکز با محوریت مساجد بهترین محل برای کمک به نیازمندان جامعه هستند.
وی با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری با هدف حذف بوروکراسی اداری،شناسائی نیازمندان و جذب خیران به وجود آمده‌اند، خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری استقلال مالی و اداری دارند و کمیته امداد دخالتی در اداره امور آن‌ها نداشته و صرفا تجارب خود را در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می‌دهد.
دشتی با اشاره به اینکه 66 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: پشتوانه کمیته امداد استان در مساعدت به مددجویان و نیازمندان مردم و خیران نیکوکار هستند و عمده منابع این نهاد را کمک‌های مردمی تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند، اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش مهمی در سرعت‌بخشی کمک به نیازمندان داشته است.
وی با تاکید به اینکه شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است،گفت: فلسفه و ماهیت تشکیل شبکه‌های نیکوکاری در محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است.
مدیرکل کمیته امداد استان افزود: مراکز نیکوکاری نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند که با استفاده از ظرفیت 54 مرکز نیکوکاری تلاش داریم گام‌های موثری را برای رفع مشکلات محرومان برداریم.
وی با اعلام اینکه کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری استان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته خیران استان بیش از 83 میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری مساعدت کرده‌اند.
دشتی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری، دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که می‌توان در جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلامی در جامعه از این مراکز بهره‌مند شد، گفت: یکی از اهداف مهم کمیته امداد در توسعه مراکز نیکوکاری تقویت همبستگی اجتماعی، گسترش ارتباطات بین اهالی محل و حفظ عزت نفس و کرامت انسانی افراد نیازمند است که تاکنون گام‌های موثری در این خصوص برداشته شده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.