رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ترکیب شورای عالی بیمه، غیرعادلانه و تغییر آن ضروری است.

ترکیب شورای عالی بیمه، غیرعادلانه و مناسب جو کنونی نیست/ تغییر آن ضروری است"علی نوبخت" رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مجلس تصمیم بزرگی در رابطه با سلامت مردم اتخاذ کرد، گفت: وزارت بهداشت طی این مدت کار بزرگی را به نام طرح تحول سلامت انجام داده که البته تا حدودی با نقصان مواجه شده است.

وی در ادامه افزود: وزارت بهداشت به دلیل آنکه بودجه خود را از بیمه دریافت می‌کند و میزان هزینه کرد خود را با این رقم هماهنگ نکرده است تا حدود زیادی با کسر بودجه مواجه شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: یکی از بیمه‌هایی که بیشترین رقم هزینه را در اختیار می‌گیرد بیمه‌ سلامت ایرانیان است لذا مجلس تصمیم گرفت تا با انتقال سازمان بیمه سلامت و اعمال مدیریت وزارت بهداشت، این وزارتخانه به میزان منابع موجود خود هزینه کند.

وی با تاکید براینکه قطعا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافق این انتقال نخواهد بود، گفت: البته بیمه تأمین‌اجتماعی بیشتر مورد بحث این دو وزارتخانه بوده است و اکنون مجلس با این انتقال به وزارت بهداشت یک توان و مسئولیت بیشتری را به آن ارائه کرده تا اوضاع از نابسامانی خارج شده و دغدغه‌ها از میان برود.

نوبخت همچنین در واکنش به عدم انتقال شورای عالی سلامت اظهار داشت: این امر بسیار تأثیرگذار نبوده و خللی ایجاد نمی‌کند اما بهتر است، دولت در لایحه جامع خدمات تامین اجتماعی این موضوع را مدنظر قرار دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه افزود: لایحه جامع خدمات تأمین اجتماعی به زودی توسط دولت به مجلس ارائه می‌شود و مسلماً در کمیسیون بهداشت و درمان بررسی و اصلاحات آن انجام خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ضمن تاکید براینکه ترکیب شورای عالی بیمه غیرعادلانه است، خاطرنشان کرد: بنده حدود 25 سال پیش ترکیب شورای عالی بیمه را با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات آن زمان کشور نوشتم و معتقدم در حال حاضر این ترکیب مناسب جو کنونی کشور نیست لذا باید اکنون بنا به ضرورت تغییر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار