یزد به لحاظ دارا بودن بزرگترین بافت تاریخی و خشت خام می‌تواند با رونق صنعت توریسم، از نظر اشتغال پایدار سرآمد باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  دکتر رباحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، حوزه گردشگری و صنایع دستی را فرصت مغتنمی برای توسعه اشتغال در این استان نامید و گفت: با تقویت صنعت توریسم باید از این ظرفیت برای اشتغال پایدار بهره برد.

وی افزود:‌ توجه به صنایع دستی، ترویج بوم گردی و توسعه فعالیت‌های گردشگری می‌تواند در شرایط فعلی، بستر مناسبی برای رونق اقتصادی استان باشد از اینرو شناسایی ظرفیت‌ها و پاسداشت عملی از میراث فرهنگی با ارزش یزد، می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی همچنین با تاکید بر طرح تکاپو  که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسته‌های it و گردشگری و توریسم در یزد به اجرا در می‌آید برای رونق بحث‌های گردشگری و صنایع دستی و حمایت از این بخش از طریق ظرفیت صندوق کار آفرینی و امید با رویکرد اشتغال پایدار  اعلام آمادگی کرد.

فاطمه دانش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، درگیر کردن توده مردم و واگذاری کارها به بخش خصوصی و پررنگ شدن حضور انها در مدیریت ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی را رمز موفقیت دانست و گفت: ما وظیفه داریم که فرهنگ سازی کنیم تا مردم، هم در حفظ آثار باستانی شهر کوشا باشند و هم در مدیریت آن نقش سازنده‌ای ایفا کنند. 

وی تصریح کرد: یزد به لحاظ دارا بودن بزرگترین بافت تاریخی و خشت خام و نیز صنایع دستی خاص،  می‌تواند با رونق صنعت توریسم، از نظر اشتغال پایدار سرآمد باشد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.