نخستین همایش ملی نیما، زبان و شعر تبری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در شهرستان نور آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد در این همایش ملّی که از ساعت ۹:۳۰ امروز در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور آغاز شده است، اندیشمندان و پژوهشگران برجسته‌ی شعر و ادبیات از سراسر ایران و استان مازندران حضور یافته‌اند.

از میان ۲۲ مقاله رسیده به دبیرخانه نخستین همایش ملی نیما، زبان و شعر تبری، پس از بررسی هیئت علمی همایش متشکل از استادان دانشگاه و پژوهشگران مطرح ادبیات تبری، ۱۰ مقاله برای ارائه و خوانش و ۴ مقاله نیز برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات برگزیده شدند.

این همایش برای نخستین بار در کشور، به دفتر روجا که مجموعه اشعار تبری نیما یوشیج است، پرداخته و به‌واسطه‌ی این ویژگی بی‌نظیر، انگیزه‌ای قوی در نیماشناسان و پژوهشگران زبان و ادبیات تبری ایجاد کرده است که به این بخش از اندیشه‌های شاعر بلند آوازه‌ی شعر نوی ایران بپردازند.

همایش ملی نیما، زبان و شعر تبری از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به منظور بازشناسی ابعاد فکری و هنری بنیان گذار شعر نو ایران نیما یوشیج و حفظ و احیای زبان کهن تبری، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۷:۰۰ امروز به میزبانی شهرستان نور، برای نخستین بار در کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.