رهبر حزب ملی اسکاتلند تهدید کرد در صورتی که انگلیس به خواسته مردم این کشور در روند جدایی از اتحادیه اروپا احترام نگذارد، اسکاتلند به دنبال جدایی از این کشور خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رهبر حزب ملی اسکاتلند تهدید کرد در صورت تامین نشدن خواسته های مردم اسکاتلند در روند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، راه جدایی و استقلال از انگلیس را در پیش خواهند گرفت.
 
نیکولا استورجن در مصاحبه ای در اسکاتلند گفت: در صورتی موضوع جدایی اسکاتلند از انگلیس به طور موقت کنار گذاشته خواهد شد که انگلیس بر سر روند جدایی نرم از اتحادیه اروپا با این اتحادیه به توافق برسد. 
وی با بیان اینکه اسکاتلند در حال حرکت به سوی استقلال است افزود: در حال رایزنی با دولت برای ادامه عضویت انگلیس در بازار مشترک اروپا پس از برکسیت است . 

رهبر حزب ملی اسکاتلند با اشاره به رای مردم اسکاتلند به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا گفت: با خروج انگلیس از بازار مشترک اروپا باید شرایطی فراهم شود که اسکاتلند بتواند همچنان عضوی از این بازار باشد در غیر این صورت پس از برگزاری همه پرسی و جدایی از انگلیس به عنوان کشوری مستقل به عضویت  اتحادیه در خواهد آمد.
 
استورجن پیش تر تهدید کرده بود چنانچه انگلیس بر سر جدایی نرم از اتحادیه اروپا به توافق نرسد گزینه همه پرسی دوم را برای جدایی، که همچنان روی میز است، پی خواهد گرفت. 

در همه پرسی نخست اسکاتلند برای جدایی از انگلستان، که شهریور سال 1393 برگزار شد، 45 درصد اسکاتلندی‌ها به جدایی از انگلیس رای دادند اما اکنون به ویژه با جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا رهبران حزب ملی اسکاتلند معتقدند بر شمار هواداران جدایی این کشور از انگلیس افزوده شده است.
 
در همه پرسی تیر امسال حدود 52 درصد مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند؛ اما 62 درصد اسکاتلندی ها خواهان ادامه عضویت در اتحادیه اروپا شده اند و بر این اساس استورجن در پیام سال نو میلادی اعلام کرد نظر مردم اسکاتلند در همه پرسی باید محترم شمرده شود.
 
بریتانیا شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است. در همه پرسی تیر امسال، در حالی که بیشتر مردم انگلیس و ولز خواهان جدایی از اتحادیه اروپا شدند بیشتر مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی به ادامه عضویت در این اتحادیه رای دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار