‌رئیس سازمان برنامه و بودجه لرستان از واگذاری 85 پروژه استان به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ چگنی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان گفت: تا به حال 85 پروژه در استان به بخش خصوصی واگذار شده است. در ابتدا ماده 27 مدنظر بود اما رویکرد تغییر کرد و تمام پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه با مشارکت بخش خصوصی و عمومی باری از دوش دولت برداشته می‌شود، افزود: در ارزیابی‌های عملکرد آبان ماه مربوط به ابتدای مهر ماه، لرستان جزو 4 استان خوب در این زمینه بوده است.

چگنی با بیان اینکه در این ارزیابی تهران، بوشهر، لرستان و هرمزگان قرار دارند، گفت: لرستان در رتبه سوم قرار گرفته و این صرفاً به خاطر تعداد واگذاری‌ها نبوده و شامل پیگیری مسئولین و جلسات تشکیل شده نیز می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه لرستان افزود: تا به حال سه جلسه توسعه و برنامه‌ریزی در رابطه با ماده 27 داشتیم و 27 جلسه نیز در راستای کارگروه واگذاری تشکیل شده است.

وی گفت: در ارزیابی انجام شده بعضی از دستگاه‌ها خوب پای کار آمده‌اند و دیگر ادارات کارهایی انجام داده‌اند اما در گزارش عملکرد کوتاهی شده است.

چگنی با بیان اینکه دولت در واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی دنبال کسب درآمد نیست افزود: لرستان 7000 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی می‌خواهد و با تزریق سالیانه 200 تا 300 میلیارد تومان بودجه چندین سال زمان می‌خواهد که این طرح‌ها به سرانجام برسند؛ برای همین نیاز به ورود بخش خصوصی در اجرای این پروژه‌ها داریم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.