استاندار لرستان بر ضرورت پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی تا پایان بهمن ماه در این استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ بازوند گفت: بانک ها باید تا پایان بهمن امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی پرداخت کنند.

وی افزود: بانک ها باید تا پایان دی ماه امسال ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند.

استاندار لرستان گفت: بانک باید همکاری ویژه ای در این زمینه داشته باشند و تا پایان بهمن ماه نیز ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند که در مجموع حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ظرف ۵۰ روز آینده در استان پرداخت شود.

بازوند با بیان اینکه ۴۰۵ میلیارد تومان باید در راستای اقتصاد مقاومتی و طرح های آن در استان پرداخت شودافزود: تا کنون ۳۷۳ میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شده است.

وی گفت: با این رقم پرداختی ۹۲ درصد تعهدات استان در زمینه رونق تولید و مصوبات ستاد تسهیل، عملیاتی شده است.

استاندار لرستان افزود: با پرداخت این ۱۰۰ میلیارد تومان، نه تنها تعهدات استان در بحث اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شود بلکه ۲۰ درصد هم نسبت به برنامه پیش بینی شده، جلوتر خواهیم بود.

بازوند گفت: البته بخشی از این مصوبات هم به علت عدم پیگیری متقاضیان، نداشتن وثیقه و ضمانت های لازم، اجرایی نشده که انتظار می رود بانک های عامل در این زمینه نیز همکاری کنند.

وی افزود: ۵۰ میلیارد تومان، هزینه اجرای یک پروژه در سطح ملی است و انتظار داریم که مدیران بانک های استان با مدیرانشان در تهران مکاتبه کنند و تعامل بیشتری داشته باشند تا تعهدات استان در بحث اقتصاد مقاومتی، اجرایی شود.

استاندار لرستان گفت: هرچند در پایان سال و اسفند ماه، پرداخت تسهیلات برای بانک ها سخت می شود ولی اگر در اسفند ماه هم همکاری کنند، خدمت ارزنده ای انجام داده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.