لرستان؛

وجود26گونه از پرندگان مهاجردرتالاب ها وآبگیرهای بروجرد

رئیس محیط زیست بروجرد گفت: 26 گونه انواع پرندگان مهاجردرتالاب ها و آبگیرهای شهرستان بروجرد وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ مصطفی وند گفت: با توجه به شایعه شدن بیماری آنفلولانزای فوق حاد پرندگان و مشترک بودن این بیماری بین انسان و دام از شکارچیانی که مجوز شکار دارند تقاضا می شود دراین فصل از شکار پرندگان خودداری کنند.

وی افزود: پرندگان مهاجر به مدت 2 تا سه ماه در تالاب ها و آبگیر های شهرستان بروجرد حضور دارند و سپس به سمت مناطق گرمسیر مهاجرت می کنند براین اساس در طول این مدت شکار پرندگان ممنوع است.

رئیس محیط زیست بروجرد گفت: روستائیان اطراف تالاب بیشه دالان و آبگیرها باید موارد مرگ مشکوک پرندگان وحشی و اهلی را به سازمان دامپزشکی و محیط زیست گزارش کنند و از دست زدن و انتقال پرندگان تلف شده به داخل روستا خودداری کند.

مصطفی وند افزود: موردی از بیماری آنفلولانزای فوق حاد پرندگان تا کنون در شهرستان بروجرد مشاهده نشده ولی با توجه به شیوع این بیماری در استان ها و شهرستان های اطراف باید موارد ایمنی را رعایت کنیم.

وی گفت: پرندگان مهاجری که در تالاب ها و آبگیرها حضور دارند عبارتند از خروس کولی، اردک سرسبز و وحشی، اگرت خاکستری و سفید، حواصیل، آب چیلیک، غاز و درنا، بوتیمار و قو می باشند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار