اهواز؛

راه اندازی دومین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در شوش

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان از راه اندازی دومین مرکز یادگیری محلی نهضت سواد آموزی شهدای مدافع حرم استان در شوش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی شیخی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: علاوه بر ارائه آموزش های سوادآموزی ، مهارت های اساسی اجتماعی،حقوق و قانون شهروندی نیز در مرکز یادگیری محلی سوادآموزی ارائه می شود.

وی افزود: علاوه بر این با راه اندازی این مرکز زمینه و زیرساخت لازم برای حرفه آموزی اهالی منطقه جهت توانمندسازی نیروی انسانی فراهم شده است.

شیخی ضمن ابراز امیدواری برای راه اندازی این مرکز در دیگر شهرهای خوزستان بیان داشت: اولویت نخست سوادآموزی آموزش اولیای دانش آموزان می باشد زیرا هر اندازه که سطح سواد خانواده ها بالاتر رود نقش مشارکتی آن ها با مدارس بیشتر شده و برنامه های پرورشی و آموزشی بهتری ارائه می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خوزستان آموزش کودکان 10 تا 20 ساله را دومین اولویت سوادآموزی در استان خوزستان عنوان کرد و افزود: اگر کودکان و نوجوانان آموزش فراگیرند می توانند در چرخه تولید و خدمات قرار گیرند و از سردرگمی رهایی یابند.

شیخی آموزش دختران بازمانده از تحصیل را از دیگر اولویت های سواد آموزی استان خوزستان برشمرد و اذعان داشت: برای هر فرد آموزش دهنده سوادآموزی مبلغ هفت میلیون و 500 هزار ریال در نظر گرفته شده است ضمن اینکه به هر سواد آموز نیز 20 درصد این مبلغ پرداخت می شود.

پارسال بیش از 1هزار و 550 نفر از افراد بی سواد شهرستان شوش زیر پوشش کلاس های سواد آموزی قرار گرفتند.

بیش از دو هزار و ۵۰۰ بیسواد در شهرستان شوش شناسایی شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار