جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت جهانی است.

جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت جهانی است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با بیان اینکه ایران به عنوان مرکز ثقل منطقه مقابل ائتلاف جهانی ایستاده است تأکید کرد: وقتی کشوری بتواند مقابل ائتلاف جهانی بایستد و نقطه ثقل امنیت منطقه شود، دارای قدرت جهانی است.

وی با بیان اینکه نام ایران لرزه بر دل های دشمنان می اندازد افزود: ساختارهای امروز در جمهوری اسلامی، نوید بخش یک قدرت در جهان اسلام می باشد که توانسته است تعادل و توازن قوای جهانی را در کنترل خود بگیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نصرت الهی برای غلبه ملت بزرگ ایران بر دشمنان گفت: اساس این انقلاب، در هم شکستن جغرافیایی بود که دنیای استکبار برای تسلط بر جهان اسلام ایجاد کرده بود.

سلامی اضافه کرد: تسلط آمریکا، انگلیس و فرانسه حداقل در یک صد سال گذشته، تاریخی غم بار و هولناک برای مسلمانان ساخته بود و از آنجا که تحمل این وضعیت برای امام خمینی (ره) به عنوان یک عالم روحانی و مرجع جهان تشیع سخت بود، با انقلاب اسلامی مقابل اینها ایستاد و بزرگ ترین بت تاریخ را شکست.

وی با اشاره به ائتلاف و توطئه های قدرت ها برای جلوگیری از ظهور قدرتی به نام اسلام در جهان ادامه داد: شکست آمریکای آن روز، جز توسط کسی که به خدا توکل داشت ممکن نبود.

این مقام ارشد نظامی تأکید کرد: انقلاب اسلامی نشانه نصرت مستقیم الهی بود که جهان اسلام را سرشار از طعم و رایحه دل انگیز آزادی کرد.

سلامی،‌ با بیان اینکه آمریکا و هم پیمانانش یک طرف همه جنگ های 38 سال اخیر هستند افزود: جنگ در هر منطقه ای نشانه آن است که در آن منطقه، منفعتی بزرگ برای قدرتهاست که حاضر نیستند از آن دست بردارند.

وی در ادامه گفت: غربی ها می خواهند به ما بگویند چقدر و در چه علومی پیشرفت کنیم؟ و با چه کسانی دوست و با چه کسانی دشمن باشیم و چه کسانی را تروریست بدانیم؟

سلامی با اشاره به جنایات آمریکا در کشتار و آوارگی مردم دنیا از جمله حمله به 14 کشور اسلامی در طول این سال ها تصریح کرد: امروز میلیون ها زن، مرد و کودک سوری از پیامدهای جنگ خونین 6 ساله ای که آمریکا و هم پیمانانش در منطقه راه انداختند رنج می برند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تمام ابزار شکنجه به دست آمریکا ساخته و به عالم صادر می شود اضافه کرد: دیکتاتوری، استعمار، زندانی کردن و کشتن آزادیخواهان در جهان محصول سیاست آمریکا، انگلیس، فرانسه و هم پیمانان آنهاست.

وی با اشاره به اوضاع سوریه، فلسطین، یمن، افغانستان، عراق و لبنان خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران حامی نیرومند و صادق جهان اسلام بدون هیچ چشمداشتی به ثروت های مادی آنان است.

سلامی ادامه داد: رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) نیز به عنوان یک پناهگاه بزرگ و معنوی در مقابل این صف آرایی بزرگ از آنان دفاع می کند.

این مقام ارشد نظامی با تأ:ید بر اینکه ایران هیچ منافع مادی در فلسطین و لبنان و سوریه ندارد یادآور شد: منافع ما در این مناطق، معنوی و شامل عزت، آبرو، امنیت نوامیس و حفظ کرامت مسلمانان و حفظ و احیای ارزش های اسلام است.

سلامی با اشاره به توطئه دشمن در جنگ 8 ساله علیه انقلاب اسلامی ادامه داد: به فضل الهی، کشور ایران از درون آن جنگ هشت ساله، در قواره یک قدرت منطقه ای بزرگ که می تواند در مقابل قدرت های جهانی بایستد، ظاهر شد.

وی، تحریم اقتصادی و علمی را یک جنگ واقعی و البته رؤیای دنیای غرب در راستای آرزوی دست نیافتنی تغییر چهره ایران دانست و گفت: اگر جنگی با این شدت و نزدیک 10 سال بر قدرت های دیگر تحمیل می شد کمر آنها را می شکست اما امروز نه تنها شاهد سیمای یک شکست خورده اقتصادی در چهره ایران نیستیم بلکه شاهد وفور نعمت و پیشرفت در کشور می باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچ یک از فرمول های دشمن علیه انقلاب اسلامی جواب نداده است ‌گفت:‌ ما در تحریم، هسته ای شدیم و توانستیم نیروگاه و پالایشگاه های بزرگ بسازیم که امروز پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه های جهان که توسط فرزندان این مرز و بوم ساخته شده، در آستانه افتتاح است.

سلامی با اشاره به ایجاد ساختمان های بزرگی از قدرت برای انقلاب اسلامی تأکید کرد: ما در لبنان، حزب الله را داریم که به یک سیادت سیاسی رسیده و نقطه تعادل سیاسی و تعیین کننده نظم امنیتی در آن منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه حزب الله نه تنها در لبنان، در سوریه نیز تعیین کننده معادلات نظامی می باشد و در مقابل آمریکا ایستاده است گفت: رژیم صهیونیستی از ترس حزب الله جرأت هیچ اقدامی در لبنان را ندارد.

این مقام ارشد نظامی در ادامه به مقاومت انصار الله یمن در برابر فتنه آل سعود هم اشاره کرد و رشد، پیشرفت و غلبه بر جهان استکبار را وعده الهی دانست که در حال تحقق است.

سلامی، تمام پیروزی های حاصله را نتیجه پیروی از ولی فقیه دانست و گفت: سپاه مفتخر است به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این مسیر سخت جهاد حضور داشته و امروز ریشه های مستحکم و شاخسارهای بلند این شجره طیبه، سایه های اطمینان را در جهان اسلام گسترانیده است.

وی تأکید کرد: امروز هم ارتش بزرگ ما، هم سپاه و هم نیروی انتظامی نیرومندتر از سال های گذشته است و با اینکه در قلب آتش هستیم اما ایران امن و لنگرگاه منطقه است.

گفتنی است: در این آیین و با حضور جمعی از مسئولان کشوری، لشکری و استانی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار بسیجیان، با تقدیر از خدمات 10 ساله سرتیپ دوم پاسدار رضا محمد سلیمانی، سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری به عنوان فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار