معاون امور بهداشت بنیاد امور ایثارگران و شهدا گفت: از میان جانبازان اعصاب و روان حدود 7 هزار نفر به خدمات خاص و ویژه برای درمان نیازمندند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست خبری عبدالرضا عباسپور معاون امور بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران که صبح امروز در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، بیان کرد: عمده‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه بنیاد بر اساس اساسنامه بنیاد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که این امر باید سرلوحه سایر کارها قرار گیرد. فرهنگ شهادت از قیام حسینی نشأت گرفته است و به کمک آن می‌توان سبب بهبود مشکلات اقتصادی، تهاجم فرهنگی، مشکلات سیاسی و تحریم‌ها شد.

وی اظهار داشت: ارج نهادن به مقام شهیدان و خانواده‌های آنان از اصلی‌ترین نیازهای هر جامعه بشری است که دولت‌ها آن را مطرح کرده‌اند. 

معاون امور بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی از مشکلات اصلی جامعه صدمات جسمی و روحی جانبازان است، تعداد کل جانبازان بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته 564 هزار نفر و 822 نفر است که شامل جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان، نخاعی و سایر گروه‌ها می‌شود که در این میان بیشترین جمعیت آماری متعلق به جامعه اعصاب و روان است که 7 هزار نفر از این قشر نیاز به درمان‌های خاص و ویژه دارند.

عباسپور اعلام کرد: حدود 12 تا 13 درصد جامعه آماری بنیاد به قشر سالمندان اختصاص دارد که نیازمند خدمات درمانی خاص هستند.

در حال تکمیل/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.