فرماندار اصفهان گفت: باید آموزش و اطلاع‌رسانی‌های لازم به نحو جدی‌تری در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور برای مرغداران صنعتی و نیمه‌صنعتی انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فضل‌الله کفیل امروز در جلسه کارگروه بهداشت سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: امر پیشگیری یکی از مهم‌ترین نکات در بحث بیماری‌ها است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه اشرافیت و اطلاع‌رسانی به هنگام مهم‌ترین موضوع در همه مباحث است، افزود: باید آموزش و اطلاع‌رسانی‌های لازم به نحو جدی‌تری در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور برای مرغداران صنعتی و نیمه‌صنعتی انجام شود.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه باید کمیته‌هایی تحت آنفلوانزای فوق حاد طیور در بخش‌های شهرستان اصفهان تشکیل شود، تصریح کرد: مباحث مربوط به مرغداران صنعتی و نیمه‌صنعتی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان پیگیری می‌شود و تأکید داریم تا در بحث آموزش توجه بیشتری انجام شود.

وی تأکید کرد: استان اصفهان 107 هزار کیلومترمربع است و باید با اقدامات لازم به دست آوریم که نقاط در معرض بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور کدام نقاط از استان و به خصوص شهرستان اصفهان است؛ دستگاه‌ها نیز در این موضوع باید یک نماینده از طرف خود به شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان معرفی کنند.

کفیل با بیان اینکه دبیرخانه بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان است، عنوان کرد: تا به امروز موردی از این بیماری سطح استان و شهرستان اصفهان نداشته‌ایم و مرغداران با توجه به توصیه‌های ایمنی باید نکات قابل‌توجه این بیماری اهمیت دهند تا طیورشان دچار این بیماری نشود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.