دو کلاهبردار پس از برداشت غیر مجاز 560 میلیونی از حساب بانکی دستگیر شدند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ علی اعتمادی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی با ترفند تماس از رادیو جوان و اعلام برنده شدن در مسابقه به مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد و سفر زیارتی به کربلا، اقدام به گرفتن رمز دوم کارت بانکیش کرده و مبلغ 560 میلیون ریال از حسابش برداشت کرده اند، موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ علی اعتمادی با اشاره به اینکه در پیگیری و تحقیقات اولیه مأموران و پس از بررسی مستندات ارائه شده توسط شاکی مشخص شد مبلغ 560 میلیون ریال به حساب بانکی فردی با هویت مشخص انتقال داده شده است، افرود: در ادامه تحقیقات مأموران، مشخص شد کلاهبرداران از دو فروشگاه موبایل واقع در شهرستان کرج اقدام به برداشت 273 میلیون و 600 هزار ریال و همچنین خرید 40 میلیون ریال شارژ تلفن همراه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه حساب های فروشگاه های موبایل که کلاهبرداران اقدام به برداشت پول کرده بودند، مسدود شد،افزود: مأموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری دو متهم شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: متهمان پس از مشاهده مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف و روانه زندان شدند.

سرهنگ اعتمادی ضمن هشدار در خصوص برداشت های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران از شهروندان خواست رمز اول و دوم حساب های بانکی خود را بلافاصله پس از دریافت کارت های بانکی و به صورت دوره ای تغییر دهند.

وی افزود: شهروندان می توانند در صورت کسب اخبار و اطلاعات و یا مشاهده‌ هر گونه تخلفات یا جرایم اینترنتی مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش "تماس با ما" در میان بگذارند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.