آمار سرقت اطلاعات شخصی کاربران خراسان شمالی توسط هکرها در تلگرام افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ علی اعتمادی رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: اخیرا هکرها با ایجاد پیام های جعلی در نرم افزار تلگرام و ارسال آن به حساب کاربری افراد، به این حساب ها وارد شده و از اطلاعات شخصی افراد سوءاستفاده می کنند.

وی افزود: هکرها با وارد کردن شماره تلفن قربانی در سایت یا اپلیکیشن تلگرام، خود را به ‌عنوان کاربری جدید با شماره وی به سایت معرفی می کنند که در این صورت کد تأییدی از طرف تلگرام و از طریق پیامک یا پیام در داخل اپلیکیشن تلگرام برای کاربر ارسال می‌شود.

سرهنگ علی اعتمادی افزود: پس از ارسال کد تایید، هکرها پیامی جعلی از سوی تلگرام را برای کاربر ارسال کرده و کد تاییدی را که نباید توسط کاربر افشا شود، از وی اخذ کرده و با داشتن این کد به اطلاعات شخصی فرد دسترسی پیدا می کنند.

این مقام انتظامی همچنین خاطرنشان کرد: با دسترسی به اطلاعات شخصی قربانی، بزهکاران با تهدید به انتشار این اطلاعات شروع به اخاذی از آن ها می کنند.

سرهنگ اعتمادی به شهروندان توصیه کرد: با هوشیاری در استفاده از شبکه های اجتماعی، به هیچ عنوان کد ورودی تلگرام خود را به مرجع درخواست کننده ارسال نکرده و خود را در معرض گرفتار شدن به دام این گونه شیادان قرار ندهند و در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را سریعا به پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.