حضور گردشگران خارجی در استان چهارمحال و بختیاری 35 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: طی 9 ماهه اول امسال 5 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی و طبیعی این استان دیدن کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشت.

بهمن عسگری افزود: گردشگران خارجی به منظور تماشای جاذبه های بوم گردی به ویژه کوچ عشایر و اهداف اقتصادی و تجاری به این استان سفر کردند.

وی افزود: 60 درصد این گردشگران از کشورهای اروپایی و آمریکا و مابقی از کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه و روسیه بودند.

عسگری، از اقامت 630 هزار گردشگر داخلی طی 9 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد 100 درصدی کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم اکنون هفت واحد اقامتی پذیرایی در استان دارای گواهینامه استاندارد خدمات کیفی است.

عسگری با بیان اهمیت رونق توریسم بین الملل در اوضاع اقتصادی کشور گفت: چهارمحال و بختیاری دارای پتانسیل های بی بدیلی در حوزه گردشگری طبیعی است که ریشه در طبیعت و گونه های نادر گیاهی و جانوری و زندگی مردمان این منطقه و عشایر کوچنده آن دارد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار