موافقت مجلس با راهکار نماینده مهاباد برای توسعه گردشگری روستایی

امروز طی روند بررسی برنامه ششم توسعه ،پیشنهاد نماینده مهاباد در خصوص تامین تملک دارایی ها در طول برنامه ششم برای مناطق گردشگری روستایی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛نماینده مردم مهاباد با اشاره به تصویب پیشنهاد وی در مورد تامین تملک دارایی ها در طول برنامه ششم برای مناطق گردشگری روستایی طی روند بررسی ماده 114 برنامه ششم توسعه گفت:خوشبختانه این پیشنهاد که در ماده 114 تصویب شد و در طول برنامه اعتبارات سالیانه برای آن روستاها فراهم می شود،کمک شایانی به بهبود وضعیت گردشگری روستاها خواهد کرد.

وی ادامه داد: آثار باستانی فراوانی در روستاها وجود دارد در حالی که در معرض تخریب قرار دارند ما پیشنهادی دادیم ؛حداقل سیصد روستا که در کشور دارای آثار باستانی هستند و آثار باستانی ان ها در حال تخریب است اعتبارات سالیانه در طول روند برنامه برایشان فراهم شود.

محمودزاده در خصوص این مصوبه توضیح داد:ما پیشنهاد کردیم که این روستاها به عنوان روستاهای نمونه گردشگری بازسازی شوند و با حفظ آثار باستانی آن ها راهی برای جذب توریسم فراهم کنیم.

وی افزود:اول آن که این کار موجب حفظ آثار باستانی می شود و دوم آن که درآمد مناسبی برای دهیاری ها به وجود می آید و سوم موضوع توریسم کشاورزی رونق پیدا کرده و راهی برای ایجاد اشتغال می شود تا ارزش افزوده به این مناطق بازگردد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.