در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بهره برداری از تصفیه خانه مهاباد در دهه فجر سال 96

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت:تصفیه خانه مهاباد در دهه فجر سال 96 به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛فاضلاب ها یکی از عوامل آلودگی محیط زیست هستند و لذا بایستی آن­ها را جمع آوری و از شهرها بیرون آورده نخست آن­ها را پالایش و تصفیه نموده و سپس به گردش آب در طبیعت برگردانید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه تصفیه خانه آب مهاباد به روش bot اجرا می شود توضیح داد: خرید تضمینی آب از تاسیسات تصفیه خانه آب شرب مهاباد در قالب قرار داد ساخت، بهره برداری و انتقال بروش ذکر شده بوده است و این طرح جهت ساخت و بهره برداری در تاریخ 5/6/92به خبش خصوصی واگذار شده است.

«رسول اکبری» درباره طول دوره ساخت این طرح اظهارکرد: مدت زمان ساخت این پروژه 30 ماهه بوده و تاریخ شروع بهره برداری از این طرح بطق قرار دارد تاریخ 5/12/94 بود که به دلیل تاخیرات طولانی در ارئه تسهیلات و وام از محل صندوق توسعه ملی که در قرار داد پیش بینی شده بود و-قفه طولانی در ساخت آن ایجاد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود این طرح در دهه فجر سال 1396 به بهره برداری برسد.

به گفته این مقام مسئول طول دوره بهره برداری از طرح به وسیله سرمایه گذار 20 تا 25 سال پیش بینی شده است.

اکبری درباره اعتباراتی که برای این طرح مورد نیاز است توضیح داد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این طرح بالغ بر 428 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز دوره بهره برداری بالغ بر 460 میلیارد ریال یعنی در حدود سالیانه 23میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب با استفاده از فرایند پروسه اختلاط و انعقاد و زلال سازی معروف به سیستم DAFاست، توضیح داد: آب خام برداشتی از سد مهاباد با استانداردهای کشور و روز جهان، تصفیه بهداشتی شذه و نیاز آبی جمعیت سال هدف که همان 1418 است را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت بالغ بر 246هزار نفر با ظرفیت 64هزار و 800 متر مکعب در شبانه روز از لحاظ منابع آبی تامین خواهند شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.