رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی استان بوشهر گفت: آخرین دستاوردهای علمی در خصوص کشت عملیات مکانیزه وکشاورزی حفاظتی در اختیار کشاورزان استان بوشهر قرار می‌گیرد.

کشاورزان بوشهری با کشت مکانیزه و کشاورزی حفاظتی آشنا می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا پدیسار صبح دوشنبه در حاشیه کارگاه آموزش کشاورزی اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه کشاورزی دارای جایگاه ویژه‌ای است و تلاش داریم تا زمینه ارائه آموزش‌های مناسب برای کشاورزان فراهم شود.

وی از ارائه آخرین اطلاعات علمی به کشاورزان خبر داد و بیان کرد: آخرین دستاوردهای علمی در خصوص کشت عملیات مکانیزه و کشاورزی حفاظتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی استان بوشهر با اشاره به حضور کارشناس اداره فناوری مکانیزه کشاورزی استان در دوره تربیت مربیان کشاورزی حفاظتی خاطرنشان کرد: کسب آموزش‌های لازم و ترویج و انتقال آموزه‌ها به کشاورزان و کارشناسان از اهداف این برنامه است.

وی ادامه داد: انجام کشت‌های مکانیزه و رعایت اصول کشاورزی حفاظتی به عنوان یکی از ضروریات کشاورزی است که تلاش می‌شود آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شود.

پدیسار از حفظ رطوبت، کاهش فرسایش، کاهش تردد ماشین‌های کشاورزی در سطح مزارع به عنوان نکات مورد تاکید در آموزش‌ها خبر داد و افزود: نتیجه این اقدامات کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت محصول خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مناسب به کشاورزان زمینه‌ساز بهبود فعالیت در این عرصه خواهد بود که برنامه‌های مهمی در این زمینه داریم.

انتهای پیام/ث


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.