نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به مشکلات کشاورزان استان در سال جاری اشاره کرد وگفت: تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر بوشهر با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی در جامعه اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی یعنی در تمام بخش زندگی طبق دین عمل کنیم، حریم دین را پاس بداریم و منطبق با دین خدا زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج سبک زندکی اسلامی کوشیدن فرد مومن در راه دین است افزود: همه مومنان باید در راه خدا برای تحقق آن تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: راستگویی یکی دیگر از خصایص انسان مومن است چرا که موجب اعتماد عمومی در جامعه می شود.

وی عنوان کرد: امانت‌داری دیگر ارکان مهم سبک زندگی اسلامی است و مهم نیست که این امانت مادی و یا معنوی باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ۱۷ دی ماه سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب در ایران به دست رضا خان عنوان کرد: این طرح از طریق انگلیس برنامه‌ریزی شد چرا که بر این اعتقاد دارند که حذف عفاف و حجاب در سرزمین‌های اسلامی زمینه فعالیت و حامیت استعمار را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای استعمار گر در این راستا برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کند، گفت: در جامعه ما باید حجاب و عفاف گسترش پیدا کند چرا که هم موجب مصون ماندن زنان از آسیب و دادن درس عفت به جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان به حماسه تاریخی دستگیری ملوانان توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که جهان استکبار در پی توافق برجام  فکر می‌کردند ایران را تضعیف کرده‌اند اما این حادثه نشان داد که اینگونه نیست و اقتدار ایران به جهانیان صادر شد.

صفایی بوشهری بیان کرد: این حادثه درس عبرتی بود برای کشورهایی که قصد هرگونه تهاجم و نفوذ را داشتند و دیدند که با چنین دفاع و اقتداری روبرو خواهند شد.

وی در خصوص مشکلات اخیر کشاورزان استان اشاره کرد و بیان کرد: باید با تقویت صنایع تبدیلی از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: تقویت صنایع تبدیلی نه تنها در محصولات کشاورزی بلکه در حوزه نفت و گاز هم باید باشد؛ چراکه این نفت و گاز سرمایه های کشور است و با تدبیر می‌توان موجب ایجاد اشتغال نیز شد.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: امام جمعه ، خطبه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.