مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از شرکت سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز این استان در طرح کانون مدرسه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛محمدی در خصوص اجرای طرح کانون مدرسه گفت: این طرح به منظور بهره مندی عموم دانش آموزان مدارس از ظرفیتهای موجود مراکز فرهنگی همزمان در سراسر کشور اجرا می شود و طی آن دانش آموزان دوره ابتدایی درقالب یک برنامه مشخص، هدفمند و از پیش تعیین شده در مراکز کانون حضور پیدامی کنند و با برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی هنری که به سبک و شیوهای نوین توسط مربیان کانون ارائه می شود با مهارتهای زندگی آشنا می شوند.

وی افزود: با شروع این طرح در استان لرستان ۱۵ مرکز فرهنگی هنری ثابت مشغول خدمات دهی به بیش از سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز شدند که این دانش آموزان از ۴۲ مدرسه شامل ۱۱۲ کلاس از پایه های دوم تا ششم ابتدایی هستند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: مسئولان مراکز استان با برنامه ریزی و هماهنگی با مدیران، معاونین پرورشی، مربیان پرورشی و معلمین مدارس با فعالیت های کانون تناسب سازی کردند که در سال تحصیلی جاری در دو سطح یک و دو در حال اجرا است.

محمدی افزود: درسطح یک دانش آموزان در مراکز کانون پرورش فکری حاضر شده و درکارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی با مشارکت مربی و معلم شرکت می کنند و در سطح دو، مربیان کانون به منظور پوشش وسیع تری از دانش آموزان و با بهره گیری از برنامه هایی که قابلیت جذب تعداد بیشترمخاطب را دارد، در هر ماه یک بار در مدارس حضور پیداکرده و ویژه برنامه هایی مانند سفالگری، نقاشی، قصه گویی، سرود، هنرهای نمایشی، معرفی کتاب، معرفی وقایع را اجرا می کنند.

وی به اجرای طرح کانون مدرسه برای مدارس استثنایی در مرکز فراگیر خرم آباد اشاره کرد وگفت: چهار کلاس از مدارس استثنایی از این طرح بهره مند شده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.