یک واحد معدنی آلاینده محیط زیست در نوشهر تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کامبیز محسن سلطانی رئیس محیط ‌زیست نوشهر با بیان اینکه این واحد معدنی از چند سال قبل مشکل آلایندگی زیست محیطی داشت، گفت: در این زمینه از سوی محیط زیست موضوع پیگیری شد و تا سه مرتبه نیز دادگاه شهرستان این واحد معدنی را در زمینه آلودگی شن و ماسه و آلودگی آب و هوا و برداشت غیرمجاز از معدن تبرئه کرد اما با نامه منابع طبیعی مبنی بر اینکه مجوز فعالیت ندارد و مدت زمان آن سال قبل به اتمام رسیده است، مجدد به دادگاه تجدید نظر اعتراض شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی دستور پلمپ این واحد معدنی صادر شد، افزود: مردم اگر همکاری‌های خود را با محیط‌زیست افزایش دهند در زمینه حفظ و حراست از محیط‌زیست بهتر می توان عمل کرد.

رییس حفاظت محیط زیست نوشهر با اشاره به پیگیری جدی مشکلات میدان زباله نوشهر گفت: محیط زیست در این زمینه کوتاه نمی آید و حتی کمیسیون اصل 90 مجلس نیز دراین‌باره ورود پیدا کرده است.

سلطانی درباره شایعاتی مبنی بر آلاینده بودن نیروگاه زباله‌سوز نوشهر پس از بهره ‌برداری، افزود: اگر این نیروگاه استانداردها و ضوابط محیط‌زیستی را رعایت نکند به طور حتم جلوی فعالیت آن گرفته می شود.

وی با بیان اینکه شرکت سازنده این نیروگاه تعهد زیست‌ محیطی داده است که آلوده کننده نباشد، گفت: پس از افتتاح و راه‌اندازی نیروگاه زباله‌ سوز نوشهر نیز هر از گاهی به صورت متوسط از دودکش آن نمونه ‌برداری می ‌شود تا مطمئن شویم که آلایندگی ندارد.

رییس محیط زیست نوشهر با بیان اینکه نصب فیلترهای نیروگاه زباله‌ سوز نوشهر با حضور کارشناسان محیط ‌زیست انجام می ‌شود، افزود: در صورتی که این نیروگاه ضوابط را رعایت کند فرصت بسیار مناسبی برای حل مشکلات و معضلات زباله منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.