مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: دوازدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست در راستای افزایش مشارکت همگانی و ایجاد انگیزه در حفاظت از محیط زیست گام برمی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید ظهرابی افزود: بروز بحران های محیط زیستی،انسان را برآن داشته است تا با تکیه بر علم و فناوری، ظرفیت جوامع بومی و مشارکت مردم در راستای کاهش و رفع مسائل بوجود آمده قدم بردارد از این روز انجام هرگونه اقدام که سبب افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه برای حفاظت از محیط زیست شود، بسیار مهم و موثر محسوب می شود.
وی تصریح کرد: در همین راستا، این سازمان از سال 79 اقدام به برگزاری جایزه ملی محیط زیست کرد و با استناد به ماده 46 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، از فعالیت های ارزنده افراد حقیقی و حقوقی حفاظت محیط زیست قدردانی می کند.
وی با اشاره به محورهای مصوب برای دریافت جایزه ملی محیط زیست گفت: ابداعات، اختراعات و طرح های بارز در جهت جلوگیری از آلودگی یا تخریب محیط زیست، خلاقیت و ابتکارات بارز که موجب کاهش هزینه های جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست یا سهولت در کاربرد امکانات برای کنترل آلودگی و تخریب در سطح وسیع شود و ارائه خدمات ارزنده در ارتقای سطح دانش و بینش زیست محیطی جامعه از محورهای مصوب برای دریافت این جایزه است.
وی گفت: در یازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست، جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست اصفهان موفق به کسب رتبه اول سازمان های مردم نهاد کشور شد و امیدواریم فعالان زیست محیطی اصفهان در این دوره نیز موفق به کسب رتبه های برتر شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین بر نقش اساسی رسانه ها در اطلاع رسانی، ارتقای سطح دانش زیست محیطی جامعه، ترویج فرهنگ زیست محیطی در سطح گسترده و جلب مشارکت همگانی در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.
متقاضیان شرکت در دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست می توانند به بخش اطلاعیه های پایگاه اینترنتی حفاظت محیط زیست استان اصفهان به نشانی www.isfahan-doe مراجعه کنند.
دوازدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست خردادماه 96 در تهران برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.