عضو هیات علمی پژوهشکده ابنیه و بافت های تاریخی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، میراث معماری خراسان را مرکز و نمادی از معماری کل کشور خواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا انیسی گفت: پژوهشگران داخلی و محققان بین المللی با بازدید و بازنگری در سیر تحول تاریخی میراث معماری خراسان در حقیقت سه هزار سال معماری ایران را بررسی می کنند.
وی از خراسان به عنوان الگوی کوچک شده ای از تمامی دوره های تاریخ معماری ایران یاد کرد و افزود: خراسان با پیشینه ای که دارد، برشاکله کلی هنر معماری ودانش شهرسازی ایران  اثرگذار بوده است.
عضو هیات علمی پژوهشکده ابنیه و بافت های تاریخی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: خراسان دروازه ارتباطی کشورهای آسیای مرکزی است وامر انتقال و توسعه این میراث فرهنگی را میسر کرده است.
انیسی افزود: هرچند که امروز از میراث بافت های روستایی و شهری در خراسان اثر با ارزش و چشم گیری باقی نمانده است اما این سرزمین مهد تمدن هایی بوده که آثار برجسته میراث معماری را به کشور عرضه داشته است.
وی با اشاره برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در استان های کشور گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سه دوره با همیت و جدیت متخصصان و اساتید برجسته کشوری در سطح ملی برگزار شده که تلاش در ایجاد بستری مناسب برای حفاظت،پژوهش ومعرفی میراث فرهنگی بوده است.
این عضو هیات علمی پژوهشکده ابنیه و بافت های تاریخی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور افزود: باید  برگزاری این کنگره ها، بتواند زمینه توسعه کیفی  آثار فاخر و ارزشمند استانی را در سطح ملی به همراه داشته باشد.
زمان برگزاری اولین کنگره استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری وشهرسازی خراسان رضوی تمدید شد.
آخرین مهلت پذیرش مقالات ۱۰ بهمن وزمان برگزاری کنگره ۲۵و۲۶ بهمن ماه ودرمحل موزه بزرگ خراسان است. آدرس سایت  ثبت نام پژوهشگران www.razavi.chaui.ir است.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.